Ford Motor estimează pierderi de până la 5,5 miliarde de dolari pentru vehiculele sale electrice și operațiunile software în acest an, o pierdere similară cu cea de anul trecut și un semn al dificultăților severe de reducere a costurilor la modelele alimentate cu baterii, scrie Reuters.
Producătorul auto a prognozat profitabilitatea globală pentru 2025, dar chiar și aceasta a fost mai mică decât în 2024. Pentru al patrulea trimestru, a raportat un profit net de 1,8 miliarde de dolari, în creștere față de o pierdere de 500 de milioane de dolari în trimestrul din anul precedent, deoarece costurile legate de pensii au afectat rezultatele.
Directorul executiv al Ford, Jim Farley, a căutat să urmeze un 2024 agitat cu rezultate mai consistente, într-un an care se preconizează deja să fie afectat de schimbările politicii SUA.
Producătorul auto din Dearborn, Michigan, lucrează pentru a depăși problemele persistente de calitate și pentru a-și ridica prețul acțiunilor, care a scăzut cu 18% anul trecut. Acum se confruntă cu incertitudinea în legătură cu tarifele amenințate ale președintelui american Donald Trump asupra Mexicului și Canada. Dacă ar fi implementate, măsurile ar crește costurile cu materiile prime ale producătorului de automobile și ar afecta probabil cererea de vânzări.
Farley le-a spus analiștilor, într-o conferință telefonică, că Ford ar putea rezista la câteva săptămâni de tarife, dar că, dacă s-ar prelungi taxele de 25% pentru Mexic și Canada, „ar avea un impact uriaș asupra industriei noastre, cu miliarde de dolari din profituri din industrie șterse și un efect negativ asupra locurilor de muncă din SUA”. Farley a adăugat că crede că Trump urmărește să consolideze industria auto, nu să o slăbească.
Veniturile companiei în trimestrul patru, de 48,2 miliarde de dolari, au depășit așteptările analiştilor de 43 de miliarde de dolari, potrivit datelor LSEG. Câștigul pe acțiune ajustat de 39 de cenți a depășit, de asemenea, prognozele analiștilor de 33 de cenți pe acțiune.
Farley a făcut unele reduceri semnificative în planurile companiei de vehicule electrice anul trecut, anulând un SUV electric cu trei rânduri mult așteptat și amânând lansarea următoarei sale generații de camion F-150 Lightning. Compania se sprijină foarte mult pe echipa sa „skunkworks” din California care dezvoltă vehicule electrice de la zero și a spus că primul vehicul la preț accesibil din acea echipă va fi un pickup electric de dimensiuni medii care va sosi în 2027.
Deși Ford nu lansează noi vehicule electrice în anul următor, spre deosebire de General Motors, care introduce o serie de modele noi și crește vânzările de vehicule electrice Blazer și Equinox, Farley se bazează foarte mult pe hibrizi, pe care GM nu îi va lansa până în 2027.
Pierderile pe vehicule electrice ale Ford includ investiții semnificative în modelele viitoare și, de asemenea, compania încearcă să crească volumul în timp ce reduce costurile cu 1,4 miliarde de dolari, a declarat Sherry House, viitorul director financiar al Ford.
Ford a vândut aproximativ 187.426 de hibrizi și 97.865 de vehicule electrice.
Abordarea multimotor a producătorului de automobile „ar trebui să-l ajute să atenueze orice impact negativ asupra vânzărilor din eliminarea creditului fiscal federal pentru vehicule electrice, spre deosebire de o companie precum GM care pariază foarte agresiv pe vehiculele electrice cu baterii”, a declarat Garrett Nelson, analist CFRA Research.
Compania a estimat venituri mai mici înainte de dobânzi și impozite de la 7 miliarde dolari până la 8,5 miliarde dolari pentru 2025. Și-a îndeplinit indicațiile anuale pentru 2024, după ce a redus-o la sfârșitul anului trecut, înregistrând un EBIT anual de 10,2 miliarde dolari.