AutoReport.ro a fost săptămâna trecută la Koln pentru a afla câteva din secretele gamei SUV a Ford și a vedea cum se potrivesc trendurile modei în crearea de design interior a mașinilor moderne. Totodată am putut desluși și câteva detalii despre cum va fi următoarea generație a crossoverului EcoBoost.
De la o schiță până la un vehicul finit este o cale lungă și durează în jur de 4 ani până când ideile și liniile fine trasate de designeri se transformă într-un nou autovehicul Ford.
Designerii trebuie să fie cei mai atenți, pentru că de la ei începe toată munca și trebuie să se adapteze trendurilor și obiceiurilor și gusturilor clienților aproape permanent.
De aceea, munca designerilor începe în locuri unde nu te așteptai, de la prezentări de modă, diverse magazine și până la studio, unde aceștia petrec sute de ore pentru a schița un autovehicul. Influențele vin din zone unde nu te putea aștepta: modă, bijuterii, mobila chiar și un banal briceag pot constitui surse de inspirație pentru interiorul și exteriorul unui vehicul.
Ford Design ne-a prezentat sursele de inspirație pentru noua lor gamă SUV, influențe care pornesc de la teneșii Converse purtați de Milleniali și până la un fashion statement cum ar fi o geantă din piele Michael Kors.
Producătorii auto pun tot mai mare accent pe SUV-uri. Ford face același lucru și încearcă să își adapteze produsele la trendurile globale, dar și la stilul și lifestyle-ul celor care cumpără aceste modele.
În cadrul unui workshop desfășurat la Koln am aflat de la specialiștii companiei Jeremy Schofield specialist în trend-uri, Santiago Sainz specialist marketing produs și designerii Serife Celebi si Catherine Verpoort că Ford împarte gama sa de SUV-uri în funcție de prioritățile clienților și dacă la viitorul EcoSport în centrul atenției au fost Millenialii, la Kuga au avut în focus femeile cu un stil de viață activ, iar la Edge bărbații de carieră.
Totodată Ford Global Trends Report ne-au dezvăuit 4 trenduri importante care sunt în continuă ascensiune acum:
Swiss Army Life (o viață mai simplă)
EZ Life, Brought to You by the Connected Concierge (o lume în care oamenii au tot mai mare nevoie de un asistent electronic personal)
In Awe of Aging (o lume în care cei în vârstă devin tot mai activi)
Fit for Misfits (cei originali sunt și cei mai interesanți pentru societate)