Constructorul italian de automobile sportive Ferrari NV a selectat 499 dintre cei mai loiali clienţi ai săi cărora le va oferi şansa de a plăti 1,6 milioane de euro pentru a cumpăra un exemplar din supercarul Monza, a declarat, marţi, directorul de marketing de la Ferrari, Enrico Galliera, într-un interviu acordat Bloomberg Television.
Cu o caroserie de fibră de carbon şi un motor de 12 cilindri în V care dezvoltă 810 cai putere, supercarul Monza este capabil să atingă o viteză de 100 de kilometri în mai puţin de trei secunde. Cei care vor să cumpere acest model trebuie să fie deja clienţi Ferrari şi să aibă o relaţie îndelungată cu marca de automobile sportive. Cei 499 de norocoşi pot opta fie pentru modelul cu un singur loc Monza SP1, fie pentru modelul cu două locuri Monza SP2.
„I-am identificat deja pe cei câţiva norocoşi care vor avea posibilitatea de a cumpăra acest model. Fiecare automobil a primit un nume distinct”, a spus Galliera.
Ferrari se consideră în aceeaşi măsură constructor auto cât şi companie care produce bunuri de lux, iar exclusivitatea practicată în cazul modelului Monza este similară cu strategia utilizată de alte companii, precum Hermes International, care vinde genţi marca Birkin cu 10.000 de dolari. Limitarea numărului de produse disponibile nu face decât să crească interesul în rândul cumpărătorilor potenţiali.
Monza Sp1 şi Monza Sp2 fac parte din strategia pe cinci ani a noului director general de la Ferrari, Louis Camilleri, care vrea să extindă oferta de supercaruri Ferrari produse în ediţie limitată cu scopul de a creşte marja de profit la peste 38% în 2022. Aceasta ar fi o marjă de profit similară cu cea înregistrată anul trecut de grupul francez de produse de lux Hermes. În 2017, Ferrari a avut o marjă de profit de 30%, imediat după cea de 31% realizată de grupul informativ american Apple Inc., dar cu mult peste cea realizată de alţi constructori de automobile de lux, precum BMW.
Galliera a anunţat că Ferrari lucrează deja la o nouă ediţie specială care va urma supercarului Monza. În mod normal, Ferrari are o listă de aşteptare de 12 luni, care pentru cele mai exclusiviste modele, se poate întinde până la 24 de luni.