Mergând pe urmele F40, F50, Enzo și LaFerrari, noul Ferrari F80 devine vârful de gamă al exclusivistului constructor italian. Chiar și cu un preț astronomic, supermașina a devenit deja imposibil de comandat. Sunt disponibile doar 799 de exemplare, care sunt deja vândute.
Pe 17 octombrie 2024, Ferrari a anunțat debutul unei supermașini care ar trebui să întruchipeze „maximul în inginerie” pentru o mașină cu motor cu combustie internă. Ferrari F80 dezvoltă 1.183 CP și are un preț de 3,6 milioane de euro.
Din nefericire pentru cei care abia acum se lasă seduși de liniile îndrăznețe ale noului model și au un buget suficient pentru achiziție, oficialii Ferrari au menționat încă din momentul lansării că producția acestui vehicul va fi limitată la 799 de exemplare care, cum altfel, au fost deja vândute.
Pentru statistică, merită menționat că ediția limitată F80 o depășește pe cea a modelului La Ferrari, asamblat în doar 499 de unități. Această majorare a producției unui model atât de spectaculos și scump are, conform lui Enrico Galliera, directorul e marketing al companiei, o singură logică: numărul colecționarilor de mașini Ferrari a crescut.
F80 este primul supercar Ferrari de top – de la faimosul F40 din 1987 – care nu are un motor V12. În ciuda faptului că are mai puțini cilindri, motorul V6 turbo de 3.0 litri (2992 cmc), alimentat cu benzină, al lui F80 produce până la 887 CP, ceea ce înseamnă 296 CP pe litru, un record pentru Ferrari. Sistemul hibrid, care constă într-o punte electrică față și un motor electric spate, adaugă încă 296 CP, ducând puterea totală la aproape 1.200 CP. Transmisia este asigurată de o cutie F1 DCT cu dublu ambreiaj și 8 trepte.
Arhitectura motorului și mai multe componente ale Ferrari F80 sunt derivate din cele utilizate la Ferrari 499P, vehicul care a câștigat cursa de anduranță de 24 de ore de la Le Mans în ultimii doi ani.
În privința dimensiunilor, noul bolid Ferrari are o lungime de doar 4,840 m, o lățime de 2,060 m și o înălțime de 1,138 m. Ampatamentul este de 2,665 m.
Cu noul F80, Ferrari face un pas mare către debutul primei sale mașini complet electrice care va fi prezentată la sfârșitul anului 2025. Acest lucru se datorează faptului că cele trei motoare electrice ale lui F80 – două pe puntea față și unul în partea din spate a mașinii – sunt primele astfel de unități dezvoltate, testate și fabricate de Ferrari la fabrica sa din Maranello.
Sistemul hibrid al lui F80 dispune de o baterie de 800 de volți cu o capacitate de 2,3 kWh. Supercar-ul este echipat cu un convertor DC/DC care face posibil ca mașina să gestioneze simultan trei tensiuni diferite: 800, 48 și 12 volți. Prin utilizarea acestei soluții, Ferrari a eliminat necesitatea unui sistem de 48V în F80, ceea ce a redus greutatea și complexitatea mașinii.
Ferrari F80 accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,15 secunde și poate atinge o viteză maximă de 350 km/h. Frânarea de la 100 km/h la 0 poate fi realizată în doar 28 m.
Dincolo de date tehnice și performanțe, este important de menționat că designul exterior al modelului Ferrari F80 marchează „o schimbare radicală în limbajul vizual al mărcii”. Unul dintre obiective a fost acela de a crea o mașină cu o identitate vizuală inovatoare, care poate găzdui un șofer și un pasager, în ciuda faptului că oferă experiența unui model cu un singur loc.