Marca premium britanică Mini a comercializat 302.144 mașini în întreaga lume, înregistrând şi un adevărat boom electric. În România, o treime din vânzări au fost vehicule 100% electrice. În Germania aproape fiecare al treilea MINI nou vândut a fost electrificat.
Marca britanică Mini a reuşit să îşi majoreze livrările la nivel mondial cu 3,3%, până la 302.144 de unităţi, în 2021. Modelele Mini cu sisteme de propulsie electrificate (100% electric + plug-in hibrid) au cunoscut un adevărat boom în ceea ce priveşte cererea, vânzările acestora crescând cu 64,3%, până la 53.243 de automobile – aproximativ 18% din totalul vânzărilor la nivel mondial în 2021.
Cel mai câutat model al anului 2021 a fost electricul Mini Cooper SE, acesta reușind aproape o dublare a vânzărilor (+98,2%). Astfel, Cooper SE devine cea mai populară variantă de model din întreaga gamă de produse Mini cu vânzări de 34.851 de unităţi.
Asta înseamnă că fiecare al treilea client al unui Mini Hatch cu trei uşi a optat pentru plăcerea de a conduce fără emisii poluante. În plus, s-au vândut 18.392 de unităţi Mini Cooper SE Countryman ALL4. Modelul plug-in hybrid a înregistrat o creştere a vânzărilor de 24,2%. Aproape fiecare al patrulea Mini Countryman nou înmatriculat a ieşit pe şosea cu un sistem de propulsie electrificat.
Cea mai importantă piaţă din lume pentru Mini Cooper SE a fost în 2021 din nou Germania, unde au fost vândute peste 10.000 de unităţi din varianta de model electric. La acestea s-au adăugat 3.473 de unităţi Mini Cooper SE Countryman ALL4, astfel că aproximativ 31% dintre toate automobilele Mini nou înmatriculate în 2021 în Germania au fost electrificate.
O proporţie mai mare este atinsă doar în câteva ţări din întreaga lume. De exemplu, în Norvegia, aproximativ 96% dintre toate noile Mini livrate clienţilor anul trecut au avut un sistem de propulsie electric sau plug-in hybrid. Această rată este depăşită doar de Islanda. Acolo, modelele Mini electrificate au ajuns pe piață pentru prima dată chiar anul trecut, iar Cooper SE a reprezentat 62% din vânzări, în timp ce Cooper SE Countryman ALL4 circa 38%.
În România, Mini Electric a încheiat anul cu 86 înmatriculări, cu o creştere de peste 2,5 ori comparativ cu 2020 (24 înmatriculări), o performanţă ce plasează Mini pe locul al treilea în topul înmatriculărilor de modele electrice de la mărci premium, după BMW şi Mercedes. În total, unul din trei clienţi Mini din România a optat pentru un automobil electric. Mai exact, dintr-un total de 269 de unități Mini vândute în 2021 în România, 86 (32%) au fost Cooper SE, alte 27 de unități fiind Mini SE Countryman.
Vânzări-record pentru marca John Cooper Works
MINI a atins noi recorduri nu numai în domeniul mobilităţii electrice. Marca John Cooper Works a înregistrat noi vânzări-record şi în 2021. La nivel mondial, clienţii au ales sportivul de top al seriei de modele respective în 21.132 de cazuri. Aceasta reprezintă o creştere de 2,4% faţă de anul precedent. Entuziasmul pentru sentimentul de motorsport pur are o valoare enorm de mare în comunitatea MINI. 7,0% din toate modelele MINI nou înregistrate în ultimul an poartă sigla John Cooper Works.
Aproape 45% (9.389 de unităţi) din toate maşinile sport nou înmatriculate sunt bazate pe MINI Hatch 3 uşi. MINI John Cooper Works Countryman a reprezentat 4.317 automobile noi, MINI John Cooper Works Clubman a bifat 3.945 de unităţi, iar MINI John Cooper Works Cabriolet 3.481 de înmatriculări noi.
În România au fost înmatriculate 33 de modele noi John Cooper Works, la acelaşi nivel ca anul precedent (2020: 35 unităţi).
MINI Hatch 3 uşi în creştere cu 10,1%, MINI Cabriolet foarte popular în Germania
Per total, MINI Hatch 3 uşi a condus din nou statisticile interne de vânzări ale mărcii în 2021, cu 105.511 noi înregistrări. În varianta clasică de caroserie, automobilul premium de clasă mică a înregistrat o creştere a vânzărilor de 10,1%. MINI Countryman şi-a crescut datele de vânzări cu 6,0 %, până la 82.362 de unităţi.
Cererea de distracţie la volan într-o decapotabilă a crescut şi ea. Numărul de modele MINI Cabriolet vândute la nivel mondial a crescut anul trecut la 25.121 de unităţi. Aproape 7.500 dintre acestea au fost livrate în Germania, mult mai multe decât pe piaţa internă a mărcii (Marea Britanie, 3.580 de unităţi), în SUA (3.380) sau în ţări însorite precum Franţa, Spania sau Italia.
Piaţa britanică a fost şi o piaţă de vânzare frecventă pentru MINI în 2021
Automobilele premium ale mărcii MINI sunt disponibile acum în 109 ţări din întreaga lume. Şi în 2021, cele mai mari valori de vânzări au fost înregistrate în ţara de origine, Marea Britanie, unde au fost livrate 46.211 automobile ale mărcii. A doua cea mai importantă piaţă de vânzări a fost Germania, cu 43.004 de unităţi. A fost urmată de China (30.546 de unităţi, în creştere cu 5,2%) şi SUA (29.930 de unităţi, în creştere cu 6,3%).
Entuziasmul tot mai mare pentru distracţia la volan în stilul MINI a fost un fenomen global şi în 2021. Rezultate-record şi rate de creştere deosebit de ridicate au fost înregistrate pe pieţele individuale din toate regiunile de vânzare. În Europa, România s-a remarcat cu o creştere a vânzărilor de 28,9%, cea mai bună performanţă de pe continent. Este, de asemenea, a doua cea mai bună din istorie, după ce vânzările din 2017 au fost susţinute de o flotă excepţională de 135 MINI comandată de British American Tobacco. În topul performanţelor se remarcă Franţa cu o creştere de 16,3% şi Italia cu o creştere de 9,5%. În plus, MINI a reuşit să obţină cel mai mare număr de înmatriculări noi în Grecia, Finlanda, Polonia, Ungaria şi Malta de la lansarea mărcii în ţările respective.
În Israel, o creştere a vânzărilor de 20,0% a fost realizată în 2021, în Dubai creşterea a fost de 27,1%, iar în Maroc chiar de 50,4%. Şi creşterea din Brazilia (cu 14,3%) şi Australia (22,9%) a fost impresionantă. De asemenea, MINI a stabilit noi recorduri de vânzări pe pieţele din Noua Zeelandă, Thailanda, Qatar şi statele insulare Mauritius şi Jamaica.