Dacia a publicat, joi, o poză cu ceea ce pare a fi varianta „facelift” a Dacia Spring, o îmbunătățire a modelului de mașină electrică, ce va fi lansată în 2024, după cum a confirmat anterior vicepreședintele Xavier Martinet.
Dacia a confirmat anterior că mașina de oraș complet electrică Dacia Spring va primi primul facelift în 2024 și că va beneficia de „îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește designul și echipamentele”.
Constructorul auto deținut de Renault a confirmat, de asemenea, că Dacia Spring facelift va intra și pe piața din Marea Britanie din 2024, după ce a fost lansat în Europa continentală în martie 2021 și de atunci a vândut peste 120.000 de exemplare.
Denis le Vot, Director general la Automobile Dacia, spunea că Dacia Spring are nevoie de un facelift pentur ca vânzările să crească din nou.
„Lucrăm la lansarea noului Dacia Spring la sfârșitul primului trimestrul din 2024, o nouă versiune a acestui model, iar aceasta va relansa volumele de vânzări”, a declarat Denis le Vot. El a reamintit, în contextul întrebărilor referitoare la posibilitatea eliminării lui Spring de pe lista mașinilor electrice subvenționate, că vânzările Spring sunt în continuare bune și că mașina se află pe podiumul autoturismelor electrice din Europa (pe segmentul de retail).
Deși știm că Dacia Spring reînnoită va veni în 2024, detaliile privind actualizările rămân puține. Șeful de design al Dacia, David Durand, a declarat pentru Autocar că versiunea actuală a celui mai accesibil vehicul electric european este „lipsită de un pic de modernitate” și că „trebuie regândită pentru a exprima mai mult această tendință electrică”.
Durand a declarat că Spring facelift nu se va îndepărta prea mult de mașina actuală, deoarece „rețeta generală a Spring este una bună”.
Acest lucru înseamnă, probabil, că Spring 2024 va rămâne un crossover mic, cu proporții drepte, cu o caroserie de protecție și o gardă la sol decentă. Așteptați-vă la îmbunătățiri stilistice, cum ar fi noi semnături luminoase, designul jantelor, opțiuni de culoare și elemente de finisare care îl vor aduce mai aproape de restul gamei Dacia.
O reîmprospătare a interiorului este, de asemenea, o posibilitate, primăvara urmând să primească noi caracteristici tehnologice și materiale. Întrucât modelul facelift va rămâne bazat pe platforma CMF-A a grupului Renault, este posibil ca trenul de rulare să nu cunoască prea multe modificări.
În prezent, Dacia Spring are un tren de propulsie cu un singur motor, cu tracțiune față, format dintr-un motor de 44 de cai putere și o baterie de 28,6 kilowați-oră; oferă o autonomie WLTP de 230 de kilometri (140 de mile).
Dacia Spring are un preț de 20.800 euro în România pentru varianta Essential și 22.450 euro în varianta Extreme.
La începutul anului 2023, Dacia a introdus, de asemenea, o variantă Extreme mai puternică, de 64 de cai putere, cuplată cu aceeași baterie – poate că Dacia va face din aceasta motorizarea standard pentru modelul facelift. Vom afla dacă acesta este cazul anul acesta, când Dacia a declarat că va face publice toate detaliile privind reîmprospătarea, inclusiv data de lansare, prețul și specificațiile.