DS Automobiles a confirmat performanța remarcabilă a noului său model electric, DS N°8, demonstrând o autonomie verificată de 750 km parcurși fără reîncărcare, în condiții de trafic și drumuri secundare.
Demonstrație de Autonomie Extinsă
DS N°8 a depășit așteptările inițiale, care vizau o autonomie de peste 500 km pe autostradă. Două modele DS N°8 Etoile FWD Long Range au parcurs distanța de 750 km între Vélizy și Biscarrosse (Franța) utilizând exclusiv rețeaua de drumuri secundare, fără nicio oprire pentru alimentare.
La finalul testului, vehiculele mai aveau o capacitate reziduală a bateriei suficientă pentru a parcurge peste 50 km, indicând o autonomie totală teoretică de peste 800 km în aceste condiții.
Această performanță validează capacitatea modelului de a parcurge distanțe foarte lungi, depășind promisiunea de 750 km declarată în ciclul combinat WLTP.
Detalii despre Test și Consum
Testul, care a inclus drumuri principale, secundare, rute urbane și șosele de centură, s-a desfășurat la temperaturi cuprinse între 12 grade Celsius dimineața și 19 grade Celsius după-amiaza, cu o viteză medie de 54 km/h. Aceste condiții sunt considerate mai solicitante decât cele utilizate pentru omologarea WLTP (care folosește o viteză medie de 46,5 km/h la 23 de grade Celsius).
În ciuda condițiilor mai riguroase, DS N°8 a înregistrat un consum mediu remarcabil de 11,7 kWh/100 km, valoare inferioară celei omologate în ciclul WLTP (12,9 kWh/100 km).
Inovația Tehnică din Spatele Performanței
Autonomia impresionantă a modelului DS N°8 este susținută de tehnologia avansată dezvoltată în Franța:
- Bateria de Înaltă Densitate: Modelul este echipat cu o baterie cu o capacitate netă de 97,2 kWh, proiectată și fabricată de Automotive Cells Company (ACC) în Billy-Berclau. Aceasta se remarcă printr-o densitate energetică de 264 Wh/kg, plasând-o printre cele mai performante de pe piață.
- Motorul Electric: Acesta este asamblat la uzina din Trémery (Grand Est).
DS Automobiles subliniază că DS N°8 combină tehnologia de vârf, confortul dinamic și eleganța, având un design cu un coeficient aerodinamic eficient (Cx 0,24).