Ssang Yong Rexton a fost la testele Autoreport.ro de data aceasta pentru un test urban. L-am plimbat un weekend prin București încercând să vedem cât de bun este ca… mașină de oraș și cum se descurcă cei cu mașini atât de mari.
Articol de Gabriel Mistodie
Modelul Ssangyong Rexton a primit în 2021 un facelift major. La nivel de design vine cu noi lumini frontale LED, grilă nouă, mai cromată, mai mare și mai atrăgătoare. Bara de protecție este și ea schimbată, dar și silueta este alta. Rexton arată mai masiv, mai capabil în offroad, dar are și o parte spate care pare mai masivă, iar blocurile optice spate sunt mai moderne și mai bine desenate.
Deși este foarte mare, Rexton este destul de manevrabil, iar în parcările cu plată am găsit suficiente locuri compatibile cu această mașină. În tafic, dimensiunea mare a acestui SUV îi descurajează pe cei care vor să îți taie calea.
În interior, avem parte de un design apropiat de piața vehiculelor premium. Materialele sunt deosebite, semn că și asiaticii știu să creeze un interior plăcut și premium. Un plus din partea noastră a fost pragul electric care se retrage sub vehicul de fiecare dată când închizi ușa și care este opțional. Atracțiile principale din interior sunt ecranul instrumentarului de bord digital de 12,3 inch digital, dar și ecranul sistemului infotaiment de 9.1 inch. Mașina are conectivitate Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul headup display este plin de culoare și afișează toate informațiile importante. În mașina aceasta pot călători 7 persoane, iar în portbagaj mai rămân peste 200 de litri volum pentru bagaje (mult pentru ce am văzut la alte mașini care ofer 7 locuri).
Șoferul și pasagerul din față beneficiază de scaune cu reglare electrică, încălzire sau ventilație. Volanul poate fi, de asemenea, încălzit, iar ergonomia este una exemplară.
Sub capotă, versiunea 2021 Rexton primește un motor diesel puternic de 2,2 litri, care produce în jur de 202 CP, iar cuplum maxim de 441 Nm este impresionant. Motorul este cuplat la o transmisie automată cu 8 trepte furnizată de Hyundai. În această configurație, Rexton este destul de economic, deși este o mașină de dimensiuni mari. De asemenea, am condus-o până la Brașov și retur și am constatat că nu duce lipsă de putere și are și un comportament dinamic bun.
Selectorul de pe consola centrală îți permite să selectezi modul perfect pentru drumul pe care îl ai în față. Sistemul de tracțiune integrală cu rație înaltă sau joasă îi premite mașinii să treacă de aproape orice provocare. Concepția cu care a început producția modelului Rexton încă la începuturile acestui model îl face diferit de SUV-uri. Modelul este mai degrabă conceput ca un pickup sau ca un offroader.
Printre sistemele de siguranță standard întâlnim: lane departure warning și autonomous emergency braking.Un nou sistem introdus odată cu acest facelift este trailer sway control (TCS), pentru momentele în care Rexton duce după el o remorcă. La parcare ajută un sistem de de senzori si de camere cu vedere 360 de grade.
SsangYong Rexton II facelift 2.2 e-XDi 4WD E-Tronic 7 Seat
0-100 km/h: 10.7 sec
Viteza maximă: 184 km/oră
Dimensiuni (L/l/î) mm: 4.850/1.960/1.825
Masă proprie: 2.105 kg
Volum portbagaj (l): 240 (cu 7 persoane în interior)
Cilindree (cmc): 2.157
Putere (CP/rpm): 202 la 3.800
Cuplu maxim (Nm/rpm): 441 la 1.750
Consum mediu: 7 l/100 km
Transmisie automată – 8 trepte