Directorul general al unității de afaceri Dacia – Lada din cadrul grupului Renault, Denis Le Vot, a menționat într-un interviu acordat ANE că marca Dacia poate profita de actualele creșteri de prețuri atât în zona mașinilor noi cât și în cea a vehiculelor de ocazie.
Mai exact, utilizând platforme tehnice deja amortizate ale mărcii Renault, Dacia poate menține prețul scăzut. „Este important să ne amintim că Dacia este o marcă a grupului Renault. Ceea ce facem noi este o reproiectare a produsului de bază de la Renault. De exemplu, noua noastră platformă, CMF-B, provine de la cea pe care grupul o folosește pentru Renault Clio și Captur, dar ne-a luat doi ani să o transformăm într-un produs «design to cost». Apoi am putut lansa noul Sandero ca o mașină de segment B care începe sub 10.000 de euro”, a explicat Denis Le Vot într-un interviu pentru AutomotiveNews Europe (ANE).
În opinia oficialului Dacia, „atunci când prețurile mașinilor cresc, este un mare avantaj pentru grupul Renault că suntem de ambele părți ale pieței, cu Renault în zona superioară și Dacia în cea inferioară”. Dând ca exemplu modul în care marca românească a înglobat telefonul inteligent în planșa de bord în locul unui ecran tactil dedicat, Denis le Vot consideră că tot mai mulți oameni „raționalizează” modul în care cumpără mașini. Și tocmai de aceea Dacia le oferă un compromis.
Totuși, lui Denis Le Vot i-a fost dificil să explice de ce clienții preferă versiunile superioare ale modelelor Dacia, oficialul explicând doar că în urmă cu 15 ani 99% dintre unitățile Logan și Sandero vândute aveau cel mai scăzut nivel de echipare în timp ce astăzi 75% dintre cumpărătorii Sandero iau Stepway, versiune mai bine echipată decât cea de bază și cu un aspect de crossover.
În schimb, a devenit limpede că Dacia atrage tot mai mulți clienți de la alte mărci. „Ceea ce vedem este că odată cu creșterea inflației și a prețurilor, tot mai mulți oameni vin la noi de la alte mărci și alte segmente. Gândiți-vă la GSR2 (regulamentul european cu privire la dotările de siguranță) sau la normele Euro 7. Această tendință către prețuri mai mari nu se va opri. Urmează să accelereze!”, a declarat șeful Dacia.
Cum tot mai mulți clienți vor mai mult de la Dacia, dar fără a cheltui sume importante, marca avea de ales între a se extinde pe tot mai multe piețe cu modelele existente sau de a cuceri noi segmente de piață. Sau de a beneficia de ambele direcții de dezvoltare.
„Când am creat planul Renaulution cu Luca de Meo (CEO al grupului Renault), ne-am întrebat care este potențialul Dacia, unde mergem cu brandul? Și am avut diverse opțiuni. Una dintre ele ar fi putut fi geografică. Să mergem în Australia. Să mergem în America Latină. Activele noastre tehnice ne-au permis să creăm o mașină foarte competitivă pe segmentul B, așa că am spus «dacă putem face asta pe segmentul B, care este limita?» Mergem la segmentul C urmând aceeași strategie, schimbând platforma și apoi făcând alegerile esențiale. Pe platforma CMF-B pregătim următoarea generație Duster și, apoi, ceea ce până acum numim Bigster în segmentul C”, a explicat Denis Le Vot.
Oficialul a dezvăluit și care va fi strategia de piață a viitorului Bigster, SUV din segmentul compact (C). „Dacă te uiți la crossover-urile din segmentul C, prețul mediu de tranzacție este de aproximativ 33.000 de euro. Și când se va trece la Euro 7 va fi mult mai mult din cauza costurilor de reducere a emisiilor. Atunci vom avea doar modele hibride sau hibride plug-in. Mai multă tehnologie și mai multă greutate. Așadar, aici ajungem cu Bigster-ul nostru, care va urma aceeași rețetă cu Jogger – un vehicul ușor, cu un design grozav, oferind doar elementele esențiale. Poate fi o alternativă foarte agresivă la ceea ce oferă concurența”.
La fel cum Bigster este menit să satisfacă dorința clienților de a avea mai mult de la Dacia, viitorul Duster va trebui să devină chiar mai competitiv.
„Comparând vechiul Sandero cu cel nou, pe platforma CMF-B, puteți vedea o schimbare uriașă – la deplasare și manevrabilitate, la modernitate, la dimensiuni. Vom transfera această platformă în zona crossover pentru a face viitorul Duster și va avea același efect. Intenționăm să facem un Duster mult mai bun decât îl avem acum în ceea ce privește confortul, caracteristicile și manevrabilitatea. Lungimea va fi cam aceeași, 4,35 metri”, a mărturisit șeful Dacia adăugând și că „Duster va rămâne un adevărat crossover – aspru, dur, ireproșabil, pentru că vom avea în continuare utilizatori profesioniști sau cumpărători care au nevoie de el pentru drumuri accidentate. Ideea este că Bigster va fi mai mult un cruiser, mai mult o mașină de familie, în timp ce Duster-ul își va păstra caracterul robust și opțiunea 4×4”.
În afara orientării Dacia către zone mai profitabile ale pieței, așa cum dorește CEO-ul grupului francez, Luca de Meo, marca va fi nevoită să țintească emisii cât mai scăzute. Cum atingerea noilor standarde impuse de apropiatul EURO 7 va fi extrem de dificilă pentru un brand care încearcă să țină prețul cât mai jos, soluția va fi trecerea lentă de la sistemele actuale de propulsie la electrificare.
„Dacia se joacă astăzi cu greutatea. Jogger, la 1.200 kg și cu un motor alimentat dual benzină – GPL de 1.0 litri, are emisii de 119 grame Co2 / km. Astăzi, «hibridul» nostru este motorul GPL și este o soluție cu adevărat inteligentă. Dar nu va rezista încă 20 de ani, cu siguranță. Vom folosi tehnologiile grupului, una câte una, când va veni momentul. Vom avea la un moment dat un full-hibrid, folosind sistemul Renault E-Tech, probabil până în 2023. În acel moment, Renault va fi vândut poate jumătate de milion de astfel de modele, așa că va fi amortizat în totalitate. (…) Electrificarea completă va veni, ulterior, firesc”, a concluzionat Denis le Vot, CEO al mărcilor Dacia și Lada în cadrul grupului Renault.