Daimler, producătorul automobilelor Mercedes-Benz, anunță că intenţionează să investească peste 40 de miliarde de euro până în 2030 pentru a fi capabil să depăşească Tesla pe o piaţă auto complet electrică, dar a avertizat că schimbarea tehnologiei va duce la reduceri de locuri de muncă, transmite Reuters.
Prezentându-şi strategia pentru un viitor electric, inventatorul automobilului modern a declarat joi că va construi, împreună cu partenerii, opt fabrici de baterii în timp ce îşi creşte producţia de vehicule electrice.
Din 2025, toate noile platformele de vehicule noi vor produce numai vehicule electrice, a adăugat producătorul german de automobile de lux.
„Vrem cu adevărat să facem acest lucru … şi să dominăm, chiar dacă nu vor fi doar automobile electrice, până la sfârşitul deceniului”, a declarat pentru Reuters directorul general Ola Källenius, adăugând că cheltuielile cu tehnologia tradiţională a motoarelor cu combustie vor fi „aproape de zero” până în 2025.
Cu toate acestea, grupul Daimler – care va fi redenumit Mercedes-Benz ca parte a planurilor de a separa divizia sa de camioane mai târziu în acest an – nu a oferit un termen ferm pentru încetarea vânzărilor de maşini cu combustibil fosil.
Unii producători de automobile precum Volvo Cars, deţinută de Geely, s-au angajat să producă numai vehicule electrice până în 2030, în timp ce General Motors afirmă că aspiră să realizeze acest lucru până în 2035, întrucât toţi încearcă să reducă diferenţa faţă de liderul industriei Tesla.
„Trebuie să îndepărtăm discuţiile legate de momentul în care vom construi ultimul motor cu ardere internă, deoarece nu este relevant. Întrebarea este cât de repede putem să ajungem până la aproape 100% electric şi pe asta ne concentrăm”, a spus Källenius.
Acţiunile Daimler au crescut joi cu până la 2,5% în urma informaţiilor, care vine la puţin peste o săptămână după ce Uniunea Europeană a propus interzicerea efectivă a vânzării de maşini noi pe benzină şi diesel începând cu 2035, ca parte a unui pachet larg de măsuri de combatere a încălzirii globale.
Înaintea anunţului UE, producătorii de automobile au anunţat o serie de investiţii majore în vehicule electrice.
La începutul acestei luni, Stellantis a declarat că va investi mai mult de 30 de miliarde de euro până în 2025 pentru electrizarea gamei sale.
La Mercedes-Benz, schimbarea va înregistra o scădere cu 80% a investiţiilor în motoare cu combustie şi tehnologii hibride plug-in între 2019 şi 2026, despre care grupul a spus că va avea un impact direct asupra locurilor de muncă.
Vehiculele electrice au mai puţine componente şi, prin urmare, necesită mai puţini lucrători decât vehiculele cu motoare cu combustie.
„O transformare a forţei de muncă va implica decizii dure. Da, în ansamblu trebuie şi ne vom reduce costurile cu personalul”, a declarat Sabine Kohleisen, membru al consiliului de administraţie al Mercedes-Benz şi director de resurse umane.
Daimler a spus că, începând cu 2025, se aşteaptă ca maşinile electrice şi hibride să reprezinte 50% din vânzări – se preconizează că maşinile complet electrice vor reprezenta cea mai mare parte – mai devreme decât previziunile sale anterioare că acest lucru se va întâmpla până în 2030.
Constructorul auto va prezenta trei platforme electrice – una pentru acoperirea gamei sale de autoturisme şi SUV-uri, una pentru autoutilitare şi una pentru vehicule performante – care vor fi lansate în 2025.
Daimler achiziţionează şi firma britanică YASA Limited pentru a ajuta la dezvoltarea motoarelor electrice de înaltă performanţă.
Compania a anunţat că va construi fabrici de baterii cu o capacitate totală de 200 gigawaţi-oră. Patru dintre noile sale fabrici de baterii vor fi în Europa şi una în Statele Unite.
Daimler va anunţa în curând noi parteneri europeni pentru planurile sale de producţie a bateriilor.
UE a depus eforturi mari pentru a construi fabrici de baterii, pentru a contracara dominanţa Chinei în ceea ce priveşte producţia acestora.
Grupul concurent Volkswagen intenţionează să construiască jumătate de duzină de fabrici de baterii în Europa.
Daimler a mai spus că, în cadrul strategiei sale de electrificare, va construi o fabrică de reciclare a bateriilor în Kuppenheim, Germania, care va începe operaţiunile în 2023.