Daimler va decide până la sfârşitul acestui an viitorul brandului Smart, care înregistrează pierderi. Viitorul director general al Daimler, Ola Kallenius, care-i va succeda în mai lui Dieter Zetsche, „nu este legat de Smart” şi „nu are scrupule să renunţe la brand dacă va fi necesar”, a declarat o sursă din interiorul companiei pentru publicaţia germană Handelsblatt, transmite Automotive News.
Daimler are o ofertă foarte variată de produse, care include automobile de mici dimensiuni marca Smart, limuzine de lux Mercedes-Benz, camioane şi autobuze. Dar, în ultimul timp, Daimler şi-a pierdut răbdarea cu pierderile înregistrate de Smart, susţine Handelsblatt.
De la lansarea sa în 1998, Smart a înregistrat pierderi de miliarde de euro, estimează analiştii financiari. Daimler nu a dat publicităţii performanţele financiare ale brandului.
În cel mai recent proces de restructurare al brandului, Daimler a anunţat că va transforma Smart într-un vehicul complet electric. Însă, o astfel de decizie s-ar dovedi costisitoare, apreciază publicaţia germană.
Vânzările Smart pe plan global au scăzut cu 4,6% anul trecut, la 128.802 unităţi.
Compania de consultanţă Evercore ISI susţine că ar fi binevenită o eventuală decizie a Daimler de a renunţa la brand, care ar înregistrează pierderi anuale estimate la 500 – 700 de milioane de euro.
„Nu văd cum un model mini german poate genera profit, costurile sunt pur şi simplu prea ridicate”, apreciază analiştii Evercore.