Înmatriculările de automobile electrice din România au urcat în noiembrie la o cotă record, ca urmare a livrărilor modelului Dacia Spring, care a început deja să fie şi înmatriculat de noii proprietari. România a ajuns la o pondere a automobilelor electrice destul de mare, factorii principali fiind Programul Rabla Plus şi lansarea modelului Dacia Spring. Din păcate, în toată România sunt puțin peste 700 de stații de încărcare ale vehiculelor electrice, ceea ce deja creează probleme proaspeților proprietari de Dacia Spring.
După 11 luni, cota de piaţă a vehiculelor complet electrice şi a celor hibrid, cumulată, este de 14.2% din totalul pieţei, pe fondul scăderii livrărilor de autoturisme cu propulsie pe benzină sau diesel.
În acelaşi timp, volumul maşinilor complet electrice a ajuns, conform datelor analizate de Profit.ro, la 4.301 unităţi, mai mult decât dublu faţă de cele de anul trecut (2111), respectiv o creştere de 103,7%.
Liderul pieţei de automobile electrice este în acest moment Dacia, care s-a instalat pe prima poziţie cu ajutorul modelului Spring, înmatriculat deja în 1.537 de exemplare, altele fiind deja livrate şi pregătite să fie şi ele înmatriculate. Pe locul al doilea se află Volkswagen, care are deja mai multe modele electrice, dar şi plug-in. Lider pentru VW este e-Up, urmat de ID.3 şi ID.4. Hyundai (cu Kona şi Ioniq), Renault (cu modelul ZOE), Skoda cu (Enyaq), se află pe celelalte locuri ale clasamentului maşinilor electrice.
Mașini electrice prea multe pentru o infrastructură atât de slabă
Proprietarii de mașini electrice electrice protejează mediul, dar se confruntă cu problema stațiilor de încărcare despre care spun că sunt puține și greu de găsit. În România sunt aproximativ 700 de stații de încărcare, cele mai multe în București – 100 la număr.
O încărcare durează în medie două ore, două ore și jumătate. Marea problemă este atunci când vrem să parcurgem distanțe mai mari pentru că pe autostrăzi, de exemplu, astfel de stații sunt prea puține, iar riscul ca mașinile să rămână fără baterie este destul de mare.
Problemele cu stațiile de încărcare se văd deja pe grupul proprietarilor de Dacia Sping, mulți dintre ei nu au o posibilitate de a încărca mașinile acasă, iar alimentarea acestora devine o problemă, mai ales în București, acolo unde stațiile de încărcare sunt mereu ocupate, iar cei care le ocupă uită să menționeze că au parcat acolo în aplicație. Astfel, poți să ajungi cu ultimele resurse la un loc unde nu poți încărca mașina.