Într-o piață auto în scădere accentuată, singurul mare grup care a raportat creștere este Hyundai – Kia, în timp ce Dacia este marca cu cea mai mare creștere, în ciuda perioadei dificile prin care trece grupul Renault din care face parte.
Pe o piață Europeană în continuă scădere, sunt mărci care încă performează bine. Surprinzător pentru mulți, dar destul de logic în vremuri tulburi când cei care cumpără mașini nu sunt dispuși să cheltuiască mult, marca Dacia merge contra curentului și raportează o creștere cu 18,2%, până la 226.160 unități.
Această creștere a mărcii românești din grupul Renault nu doar că îi asigură o majorare a cotei de piață care astfel urcă de la 2,9% anul trecut la 4% în 2022, dar este cea mai mare a unei mărci de volum.
În afară de Dacia, singurele mărci importante care au raportat creștere sunt Porsche (13,6%), DS (13,2%), Kia (16,8%), Hyundai (8,2%), Alpine (77,2%) și Honda (11,4%).
Scăderi importante în prima jumătate a lui 2022 se remarcă la Jaguar (-43,2%), Land Rover (-31,8%), smart (-29,3%), Lexus (-26,2%), Fiat (-25,4%), Skoda (-24,9%) sau Citroen (-24,7%).
Deși rămâne cel mai puternic grup de pe piață, Volkswagen a raportat un recul cu 19,4% a înmatriculărilor, până la doar 1.349.857 unități. În afara Porsche, toate celelalte mărci ale grupului german au raportat scăderi.
Aflat pe poziția a doua în clasamentul general al grupurilor auto prezente pe piața din Europa, Stellantis scade chiar mai mult decât rivalii de la Volkswagen. În prima jumătate a acestui an au fost înmatriculate doar 1.087.879 mașini ale grupului italo-franco-american, în scădere cu 21,1% față de perioada similară din 2021.
Urcat recent pe poziția a treia în clasamentul grupurilor, după ce a depășit Renault, Hyundai – Kia continuă să crească. Cele 556.369 de mașini înmatriculate corespund unei creșteri cu 12,6%, singura a unui grup care comercializează mașini în Europa.
În ciuda creșterii Dacia, grupul Renault continuă să treacă prin momente dificile. Datele ACEA pentru perioada ianuarie – iunie 2022 arată un volum total al înmatriculărilor de 522.315 unități, în scădere cu 7%.
BMW Group se află pe locul cinci în clasamentul grupurilor, depășind Toyota cu doar câteva mii de mașini. Mai exact, bavarezii au raportat înmatricularea a 405.272 de autoturisme noi ale mărcilor BMW și Mini, valoare corespunzătoare unui recul cu 13,7%. În același timp, japonezii, cu cele două mărci ale grupului – Toyota și Lexus -, au reportat 398.722 unități (-3,3%).