Industria auto din Europa, SUA și Japonia continuă să țină capul de afiș cu dezvăluiri din ce în ce mai neplăcute. Legat de acestea, Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) ne-a trimis un comunicat în care anunță că spera ca guvernele europene să ia atitudine.
Vinerea trecută, o operațiune de rechemare pentru 650.000 de mașini a 5 producători auto de top a fost anunțată, în timp ce Mitsubishi a recunoscut că a folosit sisteme care ajutau la un consum mai mic de combustibil mai bine de 20 de ani. BEUC susține că Volkswagen trebuie să își asume responsabilități și în UE și să plătească compensații, la fel cum va face în SUA.
Organizația atrage atenția că se adună următoarele întrebări fără răspune:
- de ce singura mașină la care s-a intervenit timp de 8 luni a fost doar VW Amarok?
- de ce nu se știe sigur dacă performanțele mașinilor vor fi afectate după reparații?
- de ce încă autoritățile naționale nu au mediat încă această situație vizavi de producătorii auto?
Monique Goyens, Directorul General al Organizației Europeană a Consumatorilor a declarat: “Lista producătorilor auto cu probleme crește tot mai mult. Este deja clar cât de puțin respectă unii dintre ei spiritul legii. De la folosirea softurilor ilegale și până la declararea unor cifre false de consum, aceste tactici se răspândesc la o scară fără precedent. Pe de altă parte, Guvernele trebuie să răspundă de lipsa supervizării pe care trebuiau să o asigure.”
Membrii BEUC cer ca Guvernele să aducă în fața publicului informații despre testările suplimentare și discrepanțele între cifrele de limite de emisii. De asemenea, ei cer Volkswagen să informeze clienții despre situația rechemărilor și despre cum intervențiile vor afecta performanțele mașinilor. Tot BEUC cere despăgubirea clienților din UE care sunt afectați.
Propunerile privind o lege a aprobării mașinilor în UE sunt aproape de a se concretiza. Aceasta va permite Comisiei Europene să facă controale adiționale.