Constructorii de automobile din Germania devin tot mai pesimisti in ceea ce priveste afacerile lor, deoarece consumatorii se feresc sa cumpere, potrivit celui mai recent sondaj realizat de Institutul Ifo, conform BNN Bloomberg. Companiile, inclusiv Volkswagen AG si Bayerische Motoren Werke AG, considera ca situatia lor s-a inrautatit in februarie, iar asteptarile lor s-au diminuat, de asemenea, in comparatie cu luna precedenta, pe fondul unei cereri subrede pentru produsele lor.
In timp ce furnizorii auto au fost mai increzatori in ceea ce priveste situatia lor actuala, ei au fost mai putin optimisti in ceea ce priveste perspectivele lor de afaceri.
Indicatorul pentru industrie a scazut la plus 6 puncte, de la plus 12,5 puncte in ianuarie, potrivit rezultatelor publicate vineri. Asteptarile de afaceri ale producatorilor au scazut la plus 2,8 puncte, de la un plus 21,4 puncte ajustat sezonier.
„Producatorii, in special, isi evalueaza situatia actuala ca fiind drastic mai proasta decat in luna precedenta”, a declarat Oliver Falck, seful Centrului Ifo pentru organizare industriala si noi tehnologii.
Nelinistea consumatorilor cu privire la evolutia preturilor la electricitate, precum si dezbaterile privind o potentiala rationalizare a energiei pentru reincarcarea bateriilor auto ar putea explica cererea scazuta a cumparatorilor, a spus Falck. Ca urmare, mai putini producatori si furnizori intentioneaza sa isi extinda productia pe termen scurt.
Vanzarile europene de automobile au crescut in ianuarie pentru a sasea luna consecutiv, pe fondul atenuarii problemelor de aprovizionare, potrivit celor mai recente date ale Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile. In acelasi timp, aceasta a preconizat livrari de doar 10,95 milioane de vehicule in 2023, cu mult sub cele 14,3 milioane de vehicule livrate in 2019.