În luna martie Dacia va avea două sau trei zile fără producţie, care se adaugă celor trei din februarie, potrivit datelor companiei. Companiile auto din întreaga lume se așteaptă la 4 luni ce vor fi afectate de criza microcipurilor.
Uzina Dacia pierde producţia a 6.500 de maşini sau aproape 100 milioane euro valoare de piaţă, luând în calcul un preţ de 15.000 de euro cu TVA.
„În România, la Mioveni, în luna martie, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5 şi 8 martie, iar La Uzina Mecanica şi Şasiuri, parţial, în aceleaşi zile. Penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocoleşte Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei. Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru. Cea mai recentă estimare a grupului, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producţiei în al doilea semestru, evaluează un risc de aproximativ 100 000 de vehicule pentru anul în curs“, au spus reprezentanţii Automobile Dacia.
Cealaltă companie care produce în România, Ford a anunţat săptămâna aceasta că va opri producţia de maşini şi de motoare timp de opt zile, începând cu data de 26 februarie, până în data de 10 martie, potrivit oficialilor companiei.
Astfel, numai din producţia celor două uzine PIB-ul României pierde circa 260 milioane de euro.