Citroen și-a redus prețurile de listă pentru toată gama sa din Germania, potrivit datelor transmise de reprezentanții dealerilor din această țară. Reprezentanții speră ca această decizie să deblocheze vânzările. Și în România prețurile au fost reduse masiv, fără ca acest lucru să fie mediatizat prea mult.
Citroen și-a redus prețurile din Germania cu 13% și este de așteptat să facă același lucru și pe alte piețe, pentru a intra în concurență directă cu Dacia, ca urmare a repoziționării mărcii ca entry pentru întreg grupul Stellantis. Dealerii Citroen din Germania spun că se bucură de această reducere și speră să vadă o revigorare a vânzărilor, care au scăzut sistematic în ultimii trei ani.
„Spirala actuală a creșterii prețurilor continuă și este timpul să o inversăm și să oferim din nou acces la o mobilitate ieftină mai multor persoane, motiv pentru care acum ne reducem semnificativ prețurile mașinilor”, a declarat Patrick Dinger, șeful Citroën Germania, potrivit Automobilwoche.
Un Citroen C3 poate fi cumpărat acum cu doar 12.690 de euro, la orice dealer din Germania, un preț foarte apropiat de cei 11.300 euro cât costă Dacia Sandero pe această piață.
Citroen a anunțat deja simplificarea echipamentelor și versiunilor oferite, limitând la trei variantele de echipare: You, Plus și Max, modificare anunțată și de importatorul din România, Trust Motors. Prețurile din România s-au redus și ele, deși nu a fost anunțat explicit acest lucru.
Același C3, care la lansare costa 15.500 de euro, acum se vinde cu 11.378 euro, în condițiile în care Dacia Sandero are un preț de vânzare pe piața noastră de 14.100 de euro, iar Stepway începe de la 14.600 euro.
„Reducerea îi oferă Citroën o poziționare clară și devine mai transparentă față de clienții săi”, spune și Peter Gerards, Președintele Asociației Dealerilor Germani Citroën, care speră ca valoarea reziduală a mașinilor să nu fie afectată de această decizie.
Citroen este de mai mult timp apreciată ca marcă în competiție directă cu Dacia, însă prețurile sale au fost reduse doar prin discounturi ocazionale, acordate de dealeri punctual clienților. În acest moment, Citroen trece la o aliniere generală a prețurilor, lucru așteptat să se întâmple pe toate piețele din Europa.
Citroen pregătește mai multe modele noi cu prețuri accesibile, începând cu viitorul C3, dezvoltat pe o platformă care are la bază un model produs în India, cu costuri reduse. De asemenea, un viitor automobil electric cu preț „sub 25.000 de euro” va ataca direct Dacia Spring.