Citroen C4 este acum o compactă atipică. După versiunea electrică, acum a venit la testele AutoReport.ro și o versiune cu motor termic și cutie automată.
Citroën C4 este modelul cu care francezii vor să revină în forță în segmentul berlinelor. Berlinele compacte joacă un rol major pe piața europeană, reprezentând aproximativ 28% din vânzările segmentului C în 2019. Noul C4 propune un concept modern și plin de caracter, adaptat la mediul vremurilor noastre.
Cu o postură înălțată, prezentă încă de la precedenta generație, silueta îmbină eleganța și dinamismul unei berline cu forța și caracterul specific SUV-urilor. Aerodinamică și fluidă, caroseria prezintă elementele specifice mărcii Citroën și este o expresie a noului stil adoptat de gamă. Designul modern al părții frontale față a fost prefigurat de conceptul AMI, dar este întâlnit și pe C3 Facelift, semn că va fi următorul limbaj de design al Citroen.
Partea față este dominată de grupul imens de blocuri optice cu forme asimetrice și de grila reducă în dimensiuni, dar frumos desenată. Și partea spate este dominată de niște blocuri optice imense cu o semnătură luminoasă ușor de recunoscut.
Interiorul primitor are un design simplu, dar modern. Noul C4 se laudă cu scaune Advanced Comfort și, o premieră mondială, suportul retractabil de tabletă pentru pasagerul din față (Smart Pad Support), spațiu generos și soluții de depozitare inteligente. Șoferul și pasagerul din față beneficiază de un ecran tactil de 10″ îți permite să configurezi vehiculul și să accesezi sistemul multimedia, precum și telefonul, sistemul de climatizare și navigația. Este mereu asociat cu recunoașterea vocală, Connect Play, cu funcția Mirror Screen compatibilă cu Android Auto și Apple CarPlay, Încărcare wireless pentru smartphone-uri, Connect Assist, un serviciu de apeluri de urgență și asistență și geolocalizare, gratuit, fără abonament și disponibil 24/7 (în funcție de țară) și Connect Nav, un sistem de navigație 3D conectat, de ultimă generație. Instrumentarul de bord este complet digital. În acest model, au loc până la 5 persoane, portbagajul fiind și el încăpător.
Modelul de test este echipat cu motorul PureTech de 1.2 litri, care produce 130 CP. Motorul este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte. Acesta combinație este destul de economică, oferă putere suficientă, dar nu și pentru cei care au pretenții ca C4 Cactus să fie o mașină sport. Comportamentul dinamic este foarte bun, mașina stă foarte bine pe drum, dar și în curbe.
Modelul este reprezentativ pentru programul Citroën Advanced Comfort care oferă un confort global: confort la rulare asigurat de suspensiile cu amortizare hidraulică progresivă și scaunele Advanced Comfort.
Citroen C4 are disponibile la bord 20 de tehnologii de asistență la condus: Proximity Hands-Free Access and Start-up, Park Assist și Vision 360, Head-Up Display color, comutare automată a fazei de drum, Highway Driver Assist – cruise control adaptiv cu funție Stop & Go, sistem de monitorizare a unghiului mort, recunoașterea extinsă a semnelor de circulație și recomandărilor de viteză, Active Safety Brake și multe altele.