Marca Citroën revine pe segmentul automobilelor de clasă mare cu un model inovator, o combinație între un sedan, un break și un SUV. O tendință de a amesteca genurile, care se regăsește astăzi în mai multe domenii non-auto. Acest amestec de siluete urmează noile tendințe din universul fashion și leisure.
Cu C5 X, Citroën revine la automobilele de clasă mare cu un model îndrăzneț, ce inovează pe un segment vârf-de-gamă tradițional. A fost o provocare importantă pentru designerii mărcii Citroën, care au reușit să ofere coerență și caracter acestei berline “de nouă generație “ ce răspunde cât mai bine așteptărilor clienților. C5 X exprimă revigorarea segmentului D și împrumută silueta legendarelor automobile vârf de gamă ale Mărcii. Formele rotunde și musculare asociate cu liniile elegante dau naștere unei siluete fluide, dinamice și elegante ce asociază tot ce e mai bun din trei universuri: statutul și eleganța unei berline, dinamismul și versatilitatea unui break, modernitatea și aspectul robust al unui SUV.
Marca Citroën se adaptează la o societate aflată în schimbare rapidă și la consumatorii aflați în căutarea unor produse versatile, inovatoare și moderne, cu care nu trebuie să facă niciun fel de compromis. Este o tendință care se regăsește astăzi pe piața auto. Cu C5 X, marca Citroën răspunde așteptărilor clienților exigenți care își doresc un automobil de clasă mare și care caută, de asemenea, o alternativă mai modernă și mai funcțională la sedanurile, break-urile sau SUV-urile tradiționale.
C5 X: soluția într-o piață dinamică
De câțiva ani încoace, sedanul nu mai este singura siluetă sinonimă cu automobilele vârf de gamă și cu evadarea. SUV-urile și break-urile au atras, de asemenea, clienții aflați în căutarea unor modele mai practice și mai asertive.
În 2020, SUV-ul a reprezentat în Europa cea mai comună siluetă în segmentul D, cu 29,3% din totalul înmatriculările de vehicule noi, devansând break-ul (27,5%) și sedanul (21,6%*).
În China, silueta care a înregistrat cel mai mare succes în segmentul D, în 2020, a fost– de departe – SUV-ul, reprezentând jumătate din totalul înmatriculărilor pe segmentul D, urmat de sedan cu 18%, apoi de minivan cu 10%. Cota break-urilor în segmentul D este marginală – cu doar 0,1% din segment.
Această repartizare a diferitelor siluete din segmentul D a suferit schimbări majore în ultimii ani. Nevoile clienților se schimbă: aceștia își doresc un vehicul care să îndeplinească atât cerințele lor emoționale, cât și funcționale. În mod tradițional, clienții aflați în căutarea unui automobil de clasă mare își doresc să conducă un vehicul cu care să iasă în evidență față de ceilalți participanți la trafic – un vehicul care să emane modernitate atât prin stilul său, cât și prin tehnologiile prezente la bord. În prezent, clienții se așteaptă ca vehiculele lor să fie practice și spațioase; își doresc un volum de încărcare generos, versatilitate și robustețe; ei caută soluții alternative și o nouă formă de modernitate.
Pe tot parcursul dezvoltării proiectului C5 X, marca Citroën a urmărit să răspundă tuturor acestor nevoi. Frédéric Angibaud, designerul exteriorului C5 X, a conceput o mașină care “trebuie să fie o alchimie perfectă între versatilitate, siguranță și estetică și care ține cont de problemele de mediu și economice”. Rezultatul a fost C5 X – un concept inedit și îndrăzneț, care asociază eleganța unui sedan, spiritul practic al unui break și modernitatea unui SUV.
Răspunsul oferit de marca Citroën corespunde perfect noului mod de viață la care clienții aspiră. Cécile Batho observă această tendință în toate domeniile: “Nu ne mai dorim să fim constrânși într-un singur rol. Am intrat în era stilului de viață multifuncțional –un mod de lucru mixt. Mai mult, în unele domenii, altele decât industria auto, observăm că produselor li se atribuie roluri multifuncționale. Un singur lucru poate servi mai multor scopuri. Industria de fashion este un bun exemplu. Marile branduri de lux îți unesc forțele cu mărcile de streetwear; moda încearcă să se elibereze de aceea diferențiere bărbat-femeie. Asistăm la o veritabilă hibridizare a dorințelor noastre”.
C5 X își dorește să se afle la această intersecție și să răspundă așteptărilor în schimbare ale clienților, influențate de aceste universuri diferite. Într-o lume în continuă mișcare, Citroën propune o asociere magică de caroserii diferite.
Marca Citroën pur și simplu nu a putut să revină în segmentul automobilelor de clasă mare într-un mod tradițional. Cu C5 X, Citroën propune o caroserie în mod radical diferită.
După cum afirmă Frédéric Angibaud, designerul modelului C5 X : “Designul alungit al habitaclului, spoilerele lungi amplasate în spatele mașinii, precum și toate elementele care au fost proiectate pe orizontală– precum geamurile laterale alungite – sunt toate elemente distinctive ale unui sedan”.
C5 X propune o siluetă musculoasă, cu o aerodinamică optimizată pentru un consum redus de combustibil. Profilul său neted se inspiră din universul aeronauticii și prezintă proporții inedite. Fluiditatea caroseriei este pusă în valoare de volumele musculoase ale mașinii. Capota lungă, liniile aerodinamice, talia înaltă și profilul din zona roților spate îi oferă distincție și dinamism; sunt elemente ce amintesc de limbajul formelor împrumutate de automobilele Citroën de clasă mare.
Roțile cu diametrul mare de 720 mm sunt echipate cu anvelope Tall & Narrow de 19″. Jantele din aliaj de 19″ Aero X sunt dotate cu inserții aerodinamice în nuanță negru lucios ce creează un efect de turbină pentru a orienta fluxul de aer, contribuind la o aerodinamică optimizată și la un consum redus de combustibil.
Linia alungită a plafonului se termină cu un spoiler aerodinamic, lucrat cu atenție. Geamul custode prezintă un ornament cromat, în timp ce montanții parbrizului și geamurile în nuanță negru lucios asigură o vizibilitate la 360° și amplifică statutul modelului C5 X. La alegerea clientului, plafonul poate avea nuanța Perla Nera Black, pentru un aspect mai elegant al vehiculului.
O parte frontală high-tech
Noul model afișează semnătura luminoasă în V, tipică mărcii Citroën, atât în față cât și în spate. Partea frontală se impune grație inserțiilor cromate și elementelor în nuanță negru lucios. Chevroanele superioare pun în valoare extremitățile capotei și se întind până la luminile de zi cu LED, ceea ce accentuează lățimea părții frontale. Chevroanele inferioare se întind până la farurile cu LED-uri și luminile de zi, pentru un aspect high-tech, dar rafinat. Aripioarele creează un motiv grafic în formă de chevroane în blocurile optice, ceea ce amplifică semnătura luminoasă; acestea se regăsesc și în semnătura luminoasă spate.
Capota lungă și orizontală este poziționată destul de jos. Aceasta este dotată cu bosaje laterale, ce amintesc de modelele Citroën C4 sau C5 Aircross, o semnătură puternică ce amplifică aspectul musculos și robust al părții frontale.
Priza de aer inferioară, evidențiată de un bandou cromat, prezintă un design geometric inspirat de renumitele chevroane și pune în valoare principalul senzor folosit pentru sistemele de asistență la condus.
“Portbagajul de dimensiuni generoase și accesul larg la acesta sunt exact ceea ce clienții se așteaptă de la un break”, afirmă Frédéric Angibaud.
Partea din spate a modelului C5 X exprimă forță și eleganță încă de la prima vedere. Spoilerul superior– ce extinde vizual compartimentul pasagerilor–și luneta extrem de fluidă conferă vehiculului un caracter puternic și dinamic. Ornamentele cromate pun în valoare lățimea vehiculului ce se impune cu ușurință pe șosea.
Blocurile optice spate 3D cu LED se întind pe orizontală și se extind mult în sus pe fiecare parte, pentru o prezență impunătoare a vehiculului pe șosea. Hayonul oferă o deschidere largă și funcțională, cu un prag de încărcare coborât pentru o utilizare simplă și practică. Acesta este pus în valoare de un spoiler inferior negru lucios ce oferă asistență și stabilitate la frânare, o soluție estetică și utilă întâlnită pe multe alte caroserii ale vehiculelor din gama Citroën – începând cu CX și C6, și până la XM.
O postură ridicată
“C5 X a împrumutat de la SUV-uri aspectul “up on the road” – acea postură ridicată care oferă un sentiment de protecție și siguranță. Flancurile și aripile noului C5 X emană genul de robustețe pe care o regăsești într-un SUV”, afirmă Frédéric Angibaud.
Silueta noului C5 X se remarcă prin elementele de protecție în nuanță negru mat din partea inferioară a caroseriei, ce accentuează impresia de robustețe și evocă prezența unui SUV. Postura ridicată și roțile cu diametrul mare de 720-mm oferă o poziție de condus înaltă, pentru un plus de siguranță la volan.
SPECIFICAȚII TEHNICE:
Dimensiuni principale:
Lungime: 4805 mm
Lățime: 1865 mm
Înălțime: 1485 mm
Ampatament: 2785 mm
Aerodinamică: CX: 0.291 și SCx: 0.673
Volum portbagaj: 545 l