China speră să ajungă în curând la un acord cu Uniunea Europeană cu privire la tarifele planificate de bloc pentru maşinile electrice chinezeşti importate, a declarat joi Ministerul Comerţului, citat de CNBC.
Comisia Europeană a anunţat la mijlocul lunii iunie că, dacă discuţiile cu China nu vor decurge bine, blocul va începe să impună taxe suplimentare importurilor de vehicule electrice chinezeşti, de joi, 4 iulie.
”Măsurile definitive” vor intra în vigoare la patru luni după această dată, potrivit unui comunicat de presă.
”Sperăm că partea europeană va lucra cu China pentru a ne întâlni la jumătatea drumului, a arăta sinceritate, a accelera procesul de consultare şi, pe baza regulilor şi a realităţii, să ajungă la o soluţie reciproc acceptabilă cât mai curând posibil”, a spus purtătorul de cuvânt He Yadong al Ministerului Comerţului.
El a reiterat opoziţia Chinei faţă de ancheta antisubvenţie a Uniunii Europene şi a subliniat că cele două părţi mai au o fereastră de patru luni.
Ministrul chinez pentru Comerţ Wang Wentao şi comisarul pentru comerţ al Comisiei Europene, Valdis Dombrovskis, s-au întâlnit virtual pe 22 iunie pentru a discuta despre ancheta UE, potrivit Ministerului Comerţului.
Purtătorul de cuvânt He a spus joi că cele două părţi au purtat mai multe runde de discuţii la nivel tehnic, dar nu a precizat dacă discuţiile sunt în curs sau s-au încheiat.
UE a început o investigaţie anul trecut cu privire la rolul subvenţiilor în producţia de vehicule electrice din China. Industria vehiculelor cu energie nouă, care include maşini hibride şi numai cu baterie, a crescut rapid în China şi producători de automobile precum BYD au început să exporte vehiculele în Europa şi în alte regiuni.
Guvernul chinez a cheltuit 230,8 miliarde de dolari în mai mult de un deceniu pentru a-şi dezvolta industria de maşini electrice, potrivit unei analize a Centrului de Studii Strategice şi Internaţionale din SUA.