Marile companii chineze din domeniul auto şi internetului, inclusiv Chongqing Changan Automobile, Alibaba şi Tencent, înfiinţează o societate mixtă de 9,76 miliarde de yuani (1,46 miliarde de dolari) pentru a investi pe segmentul ride-sharing (comanda unei maşini prin intermediul unei aplicaţii), a anunţat vineri Chongqing Changan Automobile.
Producătorul auto Chongqing Changan Automobile a investit 1,6 miliarde de yuani (238,70 milioane de dolari) în compania cu sediul la Nanjing, parteneri fiind Alibaba, Tencent, Suning, FAW şi Dongfeng Motor. Alibaba şi Tencent sunt cei mai mari retaileri online din China.
Changan, Dongfeng şi FAW vor avea fiecare o participaţie de 15% în compania de investiţii, în timp ce Suning va fi cel mai mare acţionar, cu 19%.
Diviziile de investiţii ale Alibaba şi Tencent ‘vor deţine restul acţiunilor, împreună cu alte fonduri.
Societatea mixtă va investi pe segmentul ride-sharing, în special în vehicule electrice.
Piaţa auto chineză – cea mai mare din lume – a înregistrat în februarie o scădere a vânzărilor de 13,8%, a opta lună consecutivă de declin, după un recul de 16% în ianuarie, arată datele publicate recent de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM).
Ceea ce se întâmplă în China nu este decât o reflectare a situaţiei la nivel mondial, unde creşterea preţurilor, tensiunile politice, scăderea apetitului pentru automobilele diesel şi noile servicii de ride-sharing încep să reducă cererea de automobile pe pieţe precum Marea Britanie şi SUA. În condiţiile în care şi ultima mare speranţă, China, începe să dea semne de scădere a vânzărilor, industria auto mondială ar putea fi deja în recesiune, avertizează analiştii.
Luna trecută, s-au livrat în China 1,48 milioane de vehicule. În schimb vânzările de automobile electrice şi hibride, sprijinite de subvenţiile oferite de autorităţile de la Beijing, au urcat cu 53,6%, la 52.900 unităţi.