Șefa General Motors a recunoscut că nu va atinge obiectivul de a construi 1 milion de vehicule electrice până la sfârșitul anului 2025 din cauza unei încetiniri a cererii pentru vehicule electrice.
Într-un interviu recent acordat CNBC, Mary Barra a dezvăluit că GM nu va atinge obiectivele legate de vehiculele electrice, „deoarece piața nu se dezvoltă.” Barra nu a oferit un termen actualizat pentru momentul în care ar putea atinge acest obiectiv, dar a spus că GM va ajunge acolo în viitor.
„Observăm o mică încetinire acum, nu vom ajunge la un milion doar pentru că piața nu se dezvoltă, dar vom ajunge acolo,” a spus ea. „Vom fi ghidați de clienți, dar aș vrea să le spun oamenilor, ‘Intrați într-un vehicul electric și conduceți-l.’ Este foarte distractiv, are un cuplu instantaneu, deschide un nou limbaj de design pentru vehicul. Deci, pe măsură ce infrastructura de încărcare devine mai robustă, pe măsură ce vehiculele electrice devin mai accesibile, cred cu siguranță că vom vedea acea creștere, iar următorii 10, 11, 12 ani vor fi destul de interesanți din punct de vedere al transformărilor.”
GM își intensifică producția a două dintre cele mai atractive vehicule electrice ale sale, Blazer și Equinox. Aceste două modele ar trebui să ajute la creșterea vânzărilor de vehicule electrice pentru companie și ar putea fi printre cele mai bine vândute vehicule electrice ale sale.
Deși adoptarea vehiculelor electrice a încetinit în SUA, acestea continuă să se vândă în număr mare. În al doilea trimestru al anului, 330.463 de vehicule electrice și-au găsit noi proprietari, reprezentând o creștere de 11,3% față de anul precedent și un salt de 23% față de primul trimestru. Proporția de vehicule noi vândute în SUA care sunt electrice este acum de aproximativ 8%, în creștere de la 7,1% în primul trimestru.
Cadillac s-a dovedit a fi un vânzător deosebit de puternic de vehicule electrice pentru GM. În al doilea trimestru, aproximativ 19% din toate noile Cadillac-uri vândute au fost vehicule electrice. Acest lucru îl situează înaintea tuturor celorlalți producători auto tradiționali în ceea ce privește proporția de mașini noi vândute care sunt electrice.