Divizia spaniolă a grupului Volkswagen, formată din mărcile SEAT și CUPRA, a încheiat cea mai bună jumătate de an din istoria sa, cu rezultate financiare peste cele din 2023 și cu perspective foarte bune pentru finalul de an.
Succesul noii mărci premium CUPRA și revenirea vânzărilor mărcii de bază SEAT au adus rezultate nesperate pentru grupul SEAT, care reușește astfel să genereze un profit operațional fără precedent. Cu venituri totale de 7,8 miliarde euro, în creștere cu 4,6%, generate de vânzări mai mari cu 11,4%, la 171.700 unități, pentru marca SEAT, și de 125.700 unități, pentru CUPRA, grupul SEAT a obținut un profit operațional de 406 milioane de euro, mai mare cu aproape 10% față de 2023, respectiv o marjă operațională de 5,2%.
Cele aproape 300.000 de autoturisme livrate clienților sunt departe de recordul precendent, înregistrat în era Luca de Meo, când CUPRA nu era decât un plan, dar rezultatele financiare sunt cele mai bune din istorie, după precedentul record din 2023, când compania SEAT SA obținea un rezultat operațional de 371 milioane de euro, dar mai ales după pierderea de 100 de milioane de euro, din 2022.
Succesul SEAT SA vine în urma eforturilor de lansare a mărcii CUPRA, care a reușit să atragă clienți din cele mai importante piețe ale Europei, atât cu modelele complet electrice, cât și cu cele hibrid.
„Munca noastră dedicată pentru a ne promova performanța puternică ne-a condus la cele mai bune rezultate din prima jumătate a anului, o piatră de hotar remarcabilă în contextul actual”, a declarat Wayne Griffiths, CEO al SEAT SA.
Vânzările de vehicule electrificate ale companiei au profitat de cererea foarte mare de astfel de mașini, în special PHEV, și au crescut la 45.900, cu 36,1% mai mult față de aceeași perioadă din 2023 (33.800).
CUPRA Formentor rămâne cel mai bine vândut model al companiei, cu 61.700 de unități livrate în primele șase luni ale anului, urmat de Leon, care a înregistrat 36.000 de unități livrate sub brandul CUPRA, cu o creștere de 59,8% față anul trecut. Germania a continuat să fie cea mai bună piață a mărcii, cu 42.000 de mașini livrate (+30%), urmată de Marea Britanie (13.900; +22%) și Spania (12.900; +13%).
Marca SEAT pare să-și revină din letargia în care intrase în era electrică, având din nou o creștere bună, de două cifre, cu care susține vânzările grupului spaniol și încearcă să spună că nu este de acord cu finalul de carieră despre care se vorbea anterior. Ibiza este în continuare cel mai vândut model al mărcii SEAT, cu 56.300 de unități livrate (+29% față de 2023), urmat de Arona, cu 50.400 de unități. Spania rămâne principala piață a mărcii (36.200; +2%), urmată de Germania (35.200; +26%) și Marea Britanie (21.300; +34%).