Cel mai mare importator de mașini din Japonia e tot un brand japonez – Suzuki

Da mai departe!

Având în vedere politica de tarif zero a Japoniei, suntem surprinși că mai multe importuri nu au inundat piața. Japonia are o piață auto locală incredibil de puternică și, deși majoritatea mașinilor noi vândute acolo sunt construite local, țara importă mii de vehicule în fiecare an. Contrar a ceea ce cred majoritatea oamenilor, inclusiv unii oficiali de politici din administrația Trump, Japonia a menținut o politică de tarif zero pentru vehiculele importate încă din 1978.

Dar iată o altă surpriză care te-ar putea da peste cap: în aprilie, a fost de fapt un brand japonez care a importat mai multe vehicule decât orice alt producător auto.

Compania în cauză este Suzuki. Deși este unul dintre cele mai recunoscute branduri ale națiunii, produce de fapt mai multe modele în India și apoi le expediază înapoi în Japonia. Unul dintre importurile remarcabile este Jimny Nomade cu cinci uși, care se dovedește a fi deosebit de popular. În aprilie, Suzuki a importat 3.990 de vehicule în Japonia, depășind cele 3.202 unități importate de Mercedes-Benz și cele 2.575 de vehicule importate de BMW.

După cum poți vedea, Jimny Nomade este în mare parte responsabil pentru această creștere. Nikkei Asia a aflat că Suzuki a primit aproximativ 50.000 de comenzi pentru Jimny-ul cu cinci uși din Japonia în doar patru zile, în ciuda faptului că producătorul auto prognozase vânzări lunare de doar 1.200 de unități.

Pe lângă începerea exporturilor indiene ale Jimny-ului cu cinci uși către Japonia în aprilie, Suzuki importă și modelul Fronx din India. Suzuki consideră că Fronx poate fi un model global extrem de important pentru ei și intenționează să-l vândă în peste 70 de țări. Suzuki și-a stabilit obiective ambițioase pentru operațiunile sale din India, vizând creșterea producției anuale acolo la 4 milioane de unități până în 2031. Pentru a realiza acest lucru, compania intenționează să investească 8,3 miliarde de dolari în unitățile sale de producție din India. Cu această capacitate extinsă, Suzuki speră să consolideze India ca un centru critic pentru piețele globale, inclusiv Japonia, Europa și Africa.

Acesta nu este singurul producător auto japonez care importă vehicule pe piața sa internă. Între ianuarie și aprilie, Honda a importat 16.720 de vehicule în Japonia. Multe dintre acestea au fost pentru SUV-ul compact WR-V, pe care îl construiește în India. În total, 35.269 de vehicule de la branduri japoneze au fost importate în Japonia în primele patru luni ale anului, reprezentând o creștere de 33% de la an la an.

Este clar că, deși piața internă a Japoniei rămâne puternică, producătorii săi auto privesc din ce în ce mai mult dincolo de granițe pentru a rămâne competitivi.

Related posts