Comercializată în Europa, inițial, prin rețele de dealeri, marca BYD a decis să cumpere rețeaua din Germania a unuia dintre aceștia, Hedin Mobility Group.
Compania chineză BYD va cumpăra distribuitorul său german, Hedin Electric Mobility, parte a Hedin Mobility Group, companie de comerț cu automobile aflată în Top 5 al dealerilor europeni.
Cu un debut pe piața europeană susținut prin rețele de dealeri locale și cu vânzări în creștere accelerată, chinezii de la BYD trec acum la pasul următor în planul lor de extindere pe Bătrânul Continent. Astfel, BYD Automotive GmbH și Hedin Mobility Group au anunțat încheierea unui acord care prevede preluarea rețelei din Germania, cea mai mare piață auto europeană, de către producătorul chinez.
„BYD Automotive GmbH, în calitate de cumpărător, și Hedin Mobility Group, în calitate de vânzător, au încheiat un acord de vânzare a filialei Hedin Electric Mobility GmbH, dealer desemnat al vehiculelor și pieselor de schimb BYD pe piața germană”, notează oficialii Hedin.
Totodată, Anders Hedin, CEO al Hedin Mobility Group, declară că „în ultimii doi ani am colaborat cu BYD pentru a dezvolta vânzările mărcii pe piața germană. Acum există bazele necesare pentru creșterea volumelor”.
În acest context, BYD Automotive GmbH se va ocupa de activitățile de vânzare a vehiculelor și pieselor BYD pe piața germană, precum și de gestionarea showroom-urilor principale din Stuttgart și Frankfurt, au menționat oficialii BYD, adăugând că tranzacția este supusă aprobării autorităților de concurență și este de așteptat să se încheie în trimestrul al patrulea al acestui an.
Tranzația va permite BYD să dețină controlul strategiei sale pentru piața germană, acolo unde vânzările au totalizat puțin peste 4.000 de unități anul trecut, dar se află în recul în acest an ca urmare a scăderii ritmului vânzărilor de vehicule electrice la nivelul întregului continent.
Grupul suedez Hedin va păstra activitatea dealerilor BYD din trei orașe germane, marca din China lucrând local, de asemenea, și cu alți comercianți mai mici, inclusiv Sternauto.
BYD vizează o creștere cu 20% a vânzărilor sale în acest an la nivel global, compania oferind reduceri agresive pentru a-și asigura poziția de lider mondial al pieței mașinilor electrice. Livrările din străinătate au reprezentat 11,9% din vânzările totale ale BYD în primele șapte luni ale anului.
Grupul suedez Hedin, care reprezintă pe diferite piețe, nu mai puțin de 40 de mărci auto, se află pe poziția a cincea în clasamentul dealerilor auto europeni. În conformitate cu tendințele de pe piața din Europa, șeful grupului, Anders Hedin, a declarat odată cu prezentarea rezultatelor din primele șase luni ale lui 2024 că „piață a continuat să fie caracterizată de prudență în cursul celui de-al doilea trimestru din acest an. Constatăm o cerere mai slabă pe majoritatea piețelor, în special în ceea ce privește vehiculele electrice (…) iar ajustările semnificative ale prețurilor acestora au avut un impact asupra rezultatelor noastre, cu deprecieri și pierderi substanțiale. Efectul este că asistăm la o scădere a veniturilor atât în zona vânzărilor cu amănuntul, cât și în cea a distribuției, în special în vânzările de mașini noi”.
Aflat în luptă cu Tesla pentru poziția de lider mondial al pieței mașinilor electrice, BYD a început construcția unei uzine în Ungaria și a comercializat în primele șapte luni din 2024 pe piața de pe continent 21.261 de unități, în creștere de la doar 4.929 în aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai vândute modele BYD în Europa sunt Atto3, Seal și Dolphin. Marca este așteptată și pe piața din România, printr-o rețea independentă de dealeri, până la finalul acestui an.