Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au scăzut cu 12,5% în luna mai, la 948.149 de unităţi, a zecea lună de declin consecutiv, arată datele publicate, joi, de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), iar Bulgaria, Cipru şi România au raportat cel mai semnificativ avans.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene (UE), plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
În luna mai, piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 24%, fiind înmatriculate 10.198 de autoturisme, faţă de 8.221 de vehicule în perioada similară din 2021. Bulgaria şi Cipru au raportat, luna trecută, un avans de 35,2%, respectiv de 26,8%.
Principalele cinci pieţe europene au înregistrat scăderi, în mai: 20,7% în Marea Britanie, 15,1% în Italia, 10,9% în Spania, 10,2% în Germania şi 10,1% în Franţa.
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au scăzut, în primele cinci luni din acest an, cu 12,9%, fiind livrate aproximativ 4,53 milioane de vehicule, faţă de 5,20 milioane de unităţi, în perioada similară din 2021.
Piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 32,9%, în perioada ianuarie – mai 2022, fiind înmatriculate 47.645 de autoturisme, comparativ cu cele 35.845 unităţi raportate în aceeaşi perioadă a anului trecut.
În intervalul analizat, principalele cinci pieţe europene au consemnat scăderi: 24,3% în Italia, 16,9% în Franţa, 11,5% în Spania, 9,3% în Germania şi 8,7% în Marea Britanie.
În sectorul auto din UE sunt 12,7 milioane de angajaţi (direct şi indirect), reprezentând 6,6% din toate locurile de muncă din blocul comunitar. De asemenea, 11,5% din locurile de muncă din industria Uniunii (aproximativ 3,5 milioane) se găsesc în sectorul auto, conform datelor ACEA.