Ne plac SUV-urile sport! De aceea, în ultimul timp pare că avem parte de teste doar cu ele. Un astfel de exemplu este recent sositul BMW X4 M Competition care a venit de la Automobile Bavaria la testele AutoReport.ro
Dacă BMW X4 nu a fost privit mereu ca un mode cu o identitate proprie, fiind recunoscut ca un „pui de X6”, iată că se răzună prin această variantă M Competition. X4 M Competition este cel mai frumos dintre SUV-urile diviziei M de la BMW.
Particularităţile de design specifice M optimizează furnizarea de aer de răcire, precum şi aerodinamica. BMW X4 M Competition aduce accente exclusive suplimentare pentru exterior, sub forma High-gloss Black pentru conturul grilei radiatorului, capacele oglinzilor retrovizoare şi branhiilor M, dar şi spoilerul spate al modelului Sports Activity Coupé. Echiparea lor standard include jante M de 21 de ţoli, din aliaj uşor, de culoare negru lucios şi un sistem de evacuare M Sport. Aura expresivă a interiorului este îmbunătăţită de scaunele M Sport cu tapiţerie extinsă cu piele Merino, plăcuţe specifice modelului pentru pragurile uşilor şi o plăcuţă de model pe consola centrală.
Pachetul de exterior M Carbon disponibil opţional (preconizat a fi disponibil din august 2019) şi include elemnte din fibră de carbon ranforsată cu plastic (CFRP) pentru prizele de aer frontale, air blades din şorţul faţă, difuzorul spate şi capacele oglinzilor retrovizoare, adaugă alte ornamente individuale. La BMW X4 M Competition, aceste elemente sunt completate de spoilerul spate din CFRP.
Printre alte elemente disponibile standard BMW X4 M şi variantele Competition sunt farurile LED, sistemul de difuzoare hi-fi şi pachetul de navigaţie ConnectedDrive ce include sistem de navigaţie Professional.
În interiorul maşinilor, scaunele sport ajustabile electric, tapiţeria cu piele Vernasca, cockpitul specific M, volanul M îmbrăcat în piele şi maneta M a schimbătorului de viteze creează o ambianţă sportivă şi luxoasă. Modelul de test include servicii digitale de ultimă oră de la BMW Connected şi BMW ConnectedDrive. Spațiul interior este suficient pentru 5 persoane, acestea, la X4, beneficiază de mai mult spațiu pentru picioare decât la X3.
Modelul testat de noi are sub capotă cel mai puternic motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, ce a echipat vreodată un automobil BMW M (același propulsor l-am întâlnit și la X3M Competition). Propulsorul nou dezvoltat, biturbo dezvoltată special pentru BMW X4 M Competition creşte nivelul puterii cu 22 kW/30 CP, la 375 kW/510 CP.
Sistemul foloseşte un sistem biturbo twinscroll, aceasta însemnând că fiecare din cele două turbine este alimentată seprat de grupul 1-3, respectiv 4-6 de cilindri.
Sistemul de răcire a fost optimizat pentru solicitările folosirii intense pe circuit şi include acum pe lângă o capacitate crescută şi include 3 radiatoare, unul central şi două laterale. Suplimentar, automobilele dispun de un sistem de răcire dedicat pentru ulei şi unul pentru uleiul din cutia de viteze.
Baia de ulei include două camere şi un sistem controlat care transferă uleiul din camera mai mică atunci când este necesar un volum suplimentar. Acesta asigură lubrefierea optimă şi atunci când automobilul este supus unor acceleraţii mari în regim de condus dinamic pe circuit.
Noul motor de înaltă performanţă este combinat cu o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic, şi utilizează noul sistem de tracţiune integrală M xDrive, care şi-a făcut debutul la BMW M5. Sistemul M xDrive are o orientare spre puntea spate şi oferă BMW X4 M două moduri de condus cu tracţiune integrală. Interacţiunea controlată central dintre M xDrive şi diferenţialul M activ de pe puntea spate permit sistemului de tracţiune integrală să împartă puterea motorului între cele patru roţi după cum este necesar pentru a furniza tracţiune, agilitate şi stabilitate direcţională optime. BMW X4 M Competition ajunge la 100 km/h, cu start de pe loc, în doar 4,1 secunde.
Din punct de vedere al dinamicii, modelul stă excelent. Practic, SUV-ul se lipește de asfalt, ieșind din orice situație cu brio. Cu trei setări ce pot fi selectate prin atingerea unui buton, amortizoarele controlate electronic ale suspensiei specifice M permit atât un confort excelent în utilizare cotidiană, cât şi contact foarte direct cu drumul, cu mişcări reduse ale roţilor şi caroseriei. Fiind un pic și mai aplecat spre sportivitate, X4 M se descurcă și mai bine față de „fratele” X3 M.
BMW X4 M Competition vine cu o gamă fără egal de tehnologii în segment, inclusiv ultima generaţie de BMW iDrive cu ecran cu funcţie touch (disponibil în combinaţie cu sistemul de navigaţie BMW Professional), control prin gesturi, cel mai sofisticat sistem head-up display și BMW display key.
Modelul testat de noi vine și cu cea mai recentă generaţie de tempomat activ şi pachetul de siguranţă Driving Assistant Plus, care include asistentul de direcţie şi menţinere a benzii şi asistentul de menţinere a benzii cu protecţie în caz de coliziune laterală.
BMW X4 M Competition
Viteza maximă: 250 km/h (limitată)
Acceleratie 0-100 km/h s: 4,1
L/l/î: 4.758/1.927/1.620
Masă proprie: 1.970 kg
Portbagaj: 525 litri
Cilindree (cmc): 2.993
Putere (CP): 510 la 6.250 rpm
Cuplu maxim (Nm): 600 la 2.600rpm
Consum mediu: 9 l/100 km
Cutie viteze: automată, 8 trepte