BMW va fi finanțat de UE cu 1,4 miliarde de euro în cadrul unei runde de finanțare dedicată hidrogenului. Constructorul german este singura companie auto care a fost inclusă în această rundă.
BMW își va finanța în continuare cercetările cu modelul iX Hydrogen, o mașină aflată în stadiu de prototip de serie mică, folosită pentru testarea sistemului de propulsie fule-cell. Mașinile folosite au la bază modelul electric iX5, dar sunt echipate și cu instalația prin care se obține energie electrică din hidrogen, cu ajutorul pilelor electrice.
Au mai primit finanțări din partea UE Michelin și Airbus, pentru cercetări în domeniilor lor de activitate, potrivit informațiilor publicate de Comisia Europeană, care finanțează proiecte de mobilitate bazate pe hidrogen, pentru a reuși să stimuleze producția de vehicule care au zero emisii de CO2.
BMW este unul dintre puținii productori auto care încă mai investesc în propulsia cu hidrogen, sub formă de pile fuel cell, aliniindu-se japonezilor și coreenilor, care încă mai produs serii mici de astfel de modele.
BMW iX Hydrogen este alimentat de două rezervoare speciale, din fibră de carbon, care mențin hidrogenul lichid la 700 de bari. Autonomia asigurată de un plin de rezervor este de 504 kilometri, dar reumplerea rezervorului se face în câteva minute.
Flota de iX5 cu hidrogen a fost lansată oficial în teste în urmă cu un an, fiind folosite aproximativ 100 de automobile care de atunci au circulat permanent pentru a putea oferi feedback inginerilor germani.
BMW s-a asociat cu Toyota în acest proiect și și-a propus ca, până în 2030, să poată produce și vinde mașini de serie cu hidrogen.
„Hidrogenul este o sursă de energie versatilă cre are un rol-cheie de jucat în procesul de tranziție energetică și astfel în protecția climatică. Dincolo de toate acestea, este unul dintre cele mai eficiente moduri de stocare și transport ale energiei regenerabile”, a declarat Oliver Zipse, CEO al BMW Group. „Ar trebui să folosim acest potențial pentru a accelera de asemenea, transformarea sectorului mobilității. Hidrogenul este piesa lipsă a acestui puzzle când vine vorba despre mobilitatea cu emisii zero. O singură tehnologie nu va fi suficientă pentru a activa mobilitatea carbon-neutră la nivel global”.
Din punct de vedere al tehnologiei utilizate, mașina folosește o pilă de hidrogen, pusă la dispoziție de Toyota, care poate genera până la 125 kW, și sistemul de propulsie electric de ultimă generație, eDrive, al BMW, care generează o putere totală de 401 CP. Energia electrică necesară este produsă prin reacția dintre hidrogenul aflat în rezervoare și oxigenul din aer și este stocată într-o baterie litiu-ion dezvoltată special pentru acest automobil.