BMW Group şi Daimler AG planifică următorii paşi pentru compania de mobilitatea comună, după aprobarea de către autorităţile de concurenţă. Baza pentru aceasta este aprobarea din partea autorităţilor de concurenţă din SUA, care a fost primită marţi, 18 decembrie 2018. Aceasta înseamnă că toate autorităţile antitrust implicate şi-au dat acordul pentru noul joint-venture, care este deţinut în cote egale de BMW Group şi Daimler AG.
Joint-venture-ul se va concentra pe asigurarea libertăţii personale a clienţilor în domeniul mobilităţii urbane. Orientată spre această viziune a mobilităţii urbane viitoare, va fi creată o nouă ofertă de mobilitate uşor de accesat, intuitivă şi axată pe nevoile utilizatorului. În călătoria lor urbană, clienţii se vor mişca printr-un ecosistem bine conectat şi durabil care combină car-sharing, ride-hailing, parcare, încărcare şi soluţii de transport şi navigare multimodalitate dintr-o singură sursă uşor de accesat. Ideea este de a crea cea mai atractivă şi cea mai cuprinzătoare soluţie de mobilitate pentru o viaţă mai bună în lumea noastră conectată.
Acum, după primirea aprobării din partea autorităţilor de concurenţă, obiectivul este încheierea tranzacţiei până la 31 ianuarie 2019.
Odată ce această tranzacţie majoră se încheie, noua companie de mobilitate va prezenta primii paşi în primul trimestru din 2019, împreună cu BMW Group şi Daimler AG.
Joint-venture-ul deţinut în egală măsură va cuprinde serviciile în următoarele domenii:
- Mobilitate multimodală şi la cerere cu moovel şi ReachNow:
În total, peste şase milioane de utilizatori vor beneficia de conectivitatea inteligentă şi fără întreruperi între diferitele oferte de mobilitate precum car-sharing, închiriere de biciclete, taxiuri şi transport public, inclusiv rezervare şi plată. De asemenea, platforma multimodală va oferi soluţii posibile pentru provocările transportului urban privat, inclusiv furnizarea unui automobil ca serviciu. - Car-sharing cu Car2Go şi DriveNow:
Car2Go şi DriveNow operează un total de 20.000 de automobile în 31 de mari oraşe internaţionale. Car-sharing permite o utilizare mai bună a automobilelor şi astfel ajută la reducerea numărului total de maşini din oraşe. Peste patru milioane de clienţi folosesc deja aceste servicii de car-sharing. - Ride-Hailing cu mytaxi, Chauffeur Privé, Clever Taxi şi Beat:
15,9 milioane de pasageri şi aproximativ 250.000 de şoferi folosesc deja serviciile mytaxi, Chauffeur Privé, Clever Taxi (toate în Europa, ultimul dezvoltat în România) şi Beat (America de Sud). Aceasta face ca Intelligent Apps GmbH să fie unul din principalii furnizori de ride-hailing din Europa şi America de Sud. Produsele inovatoare precum mytaximatch, care permite oamenilor să împartă un taxi cu alţi pasageri prin intermediul aplicaţiei, contribuie semnificativ la reducerea problemelor create de traficul urban. - Parcare cu ParkNow şi Parkmobile Group/Parkmobile LLC:
Fără bilete, parcare pe stradă fără numerar sau ajutor pentru rezervarea şi plata pentru parcarea stradală într-un garaj: Parkmobile atinge deja o audienţă de peste 27 de milioane de clienţi în Europa şi America de Nord şi oferă soluţii de parcare digitale în peste 1.100 de oraşe. Serviciile de parcare digitale inovatoare reduc timpul şi volumul de condus implicate în găsirea unui spaţiu de parcare. Acest lucru reduce semnificativ traficul, deoarece automobilele care caută spaţii de parcare reprezintă în prezent aproximativ 30% din traficul rutier. - Încărcare cu ChargeNow şi Digital Charging Solutions:
Acces facil (inclusiv locaţie, încărcare şi plată) la cea mai mare reţea de staţii publice de încărcare din lume. Combinat cu privilegii de parcare în oraşe, acest lucru va sprijini extinderea mobilităţii electrice, ajutând oamenii să integreze mai uşor această tehnologie de propulsie în nevoile lor de mobilitate.
Acest document conţine declaraţii orientate spre viitor care reflectă opiniile noastre actuale cu privire la evenimentele viitoare. Cuvintele „anticipează”, „asumă”, „cred”, „estimează”, „aşteaptă”, „intenţionează”, „poate”, „ar putea”, „planifică”, „plănuieşte”, „ar trebui” şi expresiile similare sunt utilizate pentru a identifica declaraţiile orientate spre viitor. Aceste declaraţii sunt supuse la numeroase riscuri şi incertitudini, inclusiv o dezvoltare nefavorabilă a condiţiilor economice globale, în special un declin al cererii în cele mai importante pieţe ale noastre; o deteriorare a posibilităţilor noastre de refinanţare pe pieţele de credit şi financiare; evenimentele de forţă majoră, inclusiv dezastrele naturale, actele de terorism, tulburările politice, conflicte armate, accidentele industriale şi efectele acestora asupra activităţilor noastre de vânzări, achiziţii, producţie sau servicii financiare; modificări ale ratelor de schimb valutar; o schimbare în preferinţele de consum spre automobile mai mici, cu marjă redusă; o posibilă lipsă de acceptare a produselor sau serviciilor noastre, ceea ce limitează capacităţile noastre de a atinge preţurile dorite şi de a utiliza în mod adecvat capacităţile de producţie; creşteri de preţ pentru combustibil sau materii prime; întrerupere a producţiei din cauza lipsei de materiale, greve ale angajaţilor sau insolvenţe ale furnizorilor; o scădere a preţului de revânzare a automobilelor second-hand; implementare eficientă a măsurilor de reducere a costurilor şi de optimizare a eficienţei; perspective de afaceri pentru companiile în care deţinem o cotă de participaţie semnificativă; implementarea cu succes a cooperărilor strategice şi a joint-venture-urilor; schimbări legislative, ale regulilor şi politicilor guvernamentale, în special cele cu privire la emisiile automobilelor, economia de combustibil şi siguranţa; rezoluţia investigaţiilor guvernamentale în desfăşurare şi încheierea procedurilor legale în desfăşurare sau viitoare ameninţări; şi alte riscuri şi incertitudini, unele dintre acestea fiind descrise sub titlul „Raport de Riscuri şi Oportunităţi” în actualul Raport Anual. Dacă unele dintre aceste riscuri şi incertitudini se materializează sau dacă ipotezele care stau la baza oricăreia dintre declaraţiile noastre orientate spre viitor se dovedesc a fi incorecte, rezultatele reale pot fi semnificativ diferite de cele pe care le-am exprimat sau care implică astfel de declaraţii. Nu intenţionăm şi nu ne asumăm nici o obligaţie de a actualiza aceste declaraţii orientate spre viitor din moment ce ele sunt bazate exclusiv pe situaţia de la data publicării.