Bazându-se pe tehnologii inovatoare, performanță și de siguranță pe modelele existente, BMW Motorrad a trecut la etapa următoare de a scoate în evidență noul S1000XR, o motocicletă nouă care inglobează o varietate de caracteristici într-un nou stil numit „sport şi aventură”.
Prin această motocicletă, cei de la BMW Mottorad vor să îi împace pe iubitorii stilului sportiv dar şi pe iubitorii stilului adventure-touring.
Această motocicletă cuprinde calități dinamice de touring, performanţe sportive și nivel ridicat de confort, precum și gradul de utilizare de zi cu zi. Pe scurt, S1000XR servește propriul mix individual de activități sportive şi touring oferindu-ţi o doză generoasă de emoţie.
Motorul cu patru cilindri de 999 cmc este derivat din motorul lui S1000R. Acesta are o putere de 118 kW (160 CP) la 11.000 rpm și generează un cuplu maxim de 112 Nm la 9250 rpm. Motorul produce un cuplu din abundență, făcându-l ideal pentru a furniza răspunsul energic la turații mici și medii de care ai nevoie atunci când pornești intr-o călatorie lungă sau atunci când mergi cu un pasager sau cu bagaje.
Turaţiile motorului sunt afişate în stil sportiv pe un cadran analog, iar viteza este afişată electronic pe un display-ul TFT. Pe lângă viteză, mai avem afişate informaţii pentru treapta de viteză,configuraţia stilului de condus, indicator pentru combustibil, temperatură motor şi temperatura exterioară, precum ora şi data.
Șasiul noului S1000XR este la fel de impresionant ca livrarea energiei feroce produsă de motorul cu patru ciclindrii in line. Bazat pe designul existent, pentru acest model de serie s-a utilizat un aliaj de aluminiu în care motorul face parte ca structură portantă. Suspensia roţii din față este oferită de o furcă USD reglabilă, iar in partea din spate găsim un lonjeron central cu arc reglabil. Pe noul șasiu inovativ, se poate pune optional Dynamic ESA (reglarea electronică a suspensiei) sau puteţi opta pentru Pachetul Touring. Pachetul Touring este opțiunea perfectă pentru călătorii îndelungate și relaxante de unul singur sau cu pasager. Suportul pentru bagaje și suportul de cutii facilitează montarea unor cutii laterale sau a unui topcase. Manșoanele încălzite îmbunătățesc siguranța pasivă pe vreme rece și, împreună cu pregătirea pentru navigație, fac călătoria mai confortabilă și mai convenabilă. Sistemul consacrat Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) îți asigură amortizare optimă și confort în orice condiții. Pachetul Touring include următoarele componente individuale:
• Dynamic ESA
• Manșoane încălzite
• Suport pentru cutii
• Pregătire pentru sistem de navigație, incl. Multi-Controller
• Cric central
• Suport pentru bagaje
Dacă vrei ca inima pilotului de curse din tine să bată mai repede, poţi opta pentru Pachetul Dynamic care include toate opțiunile următoare:
• Modurile de pilotaj Pro (ABS Pro, DTC, plus modurile de pilotaj „Dynamic” și „Dynamic Pro”)
• Pro shift assistant
• Pilot automat
• Semnalizatoare cu LED
Sistemul Shift Assistant Pro reduce folosirea ambreiajului la minimum, permițându-ți să schimbi vitezele fără ambreiaj.
Sistemul ABS Pro îmbunătățește stabilitatea și garantează siguranța maximă pe frânare, chiar și în viraje sau atunci când motocicleta e înclinată
Pentru a permite adaptarea caracteristicilor motocicletei la condiţiile de deplasare în mod cât mai eficient, noul S 1000 XR vine standard cu modurile de pilotaj „Rain” şi „Road”.
Este de apreciat şi protecţia la vânt. S1000 XR vine standard cu un parâvant transparent cu reglare manuală in două poziţii. Ajustarea paravântului se poate face şi in mers, cu o singură mână.
Accelerația este puternică pe toate plajele de turaţie. Fiecare răsucire a mânerului din dreapta dă rezultate peste aşteptări. Această motocicletă pur și simplu răspunde fără intarziere atunci când i se cere. Până la 4.000 rpm, motocicleta este pur şi simplu rapidă, peste se transformă intr-un “monstru”. Mi-a plăcut fiecare secundă cu ea. Viteza maximă este de peste 220 km/h
Franele răspund autoritar şi sunt foarte puternice, poti face o oprire rapidă cu un singur deget chiar la viteze de peste 100 km/h. Frânarea față se face pe două discuri de 320 mm cu etrieri Brembo cu patru pistonaşe.
A fost o bucurie aparte să conduc această motocicletă. Am mers rapid, m-am oprit rapid. Partea electronică m-a făcut să mă simt sigur, iar motocicleta a fost confortabilă și a atras privirile din trafic.
Preţul de plecare a acestui model in România este de 15.000 EUR inclusiv TVA.
Date tehnice BMW S1000XR
Motor : În patru timpi, răcit cu apă/lichid, 4 cilindri în linie, 4 valve per cilindru, doi arbori cu came în chiulasă.
Capacitate: 999 cmc
Putere maximă: 118 kW (160 CP) la 11.000 rpm
Cuplu maxim: 112 Nm la 9.250 rpm
Raport de compresie: 12.0 : 1
Control emisii: Convertizor catalitic cu trei căi în buclă închisă, cu supape acustice
Alternator: 486 W
Baterie: 12 V / 8 Ah, fără întreținere
Ambreiaj: Ambreiaj multidisc în baie de ulei, anti-hopping, acționat mecanic
Cutie de viteze: Cutie de viteze cu 6 trepte, cu angrenare constantă
Transmisie: Cu lanț 17/45
Ampatament: 1.548 mm
Distanţa de fugă: 117 mm
Unghi viraj ghidon: 64,5°
Roţi: Jante turnate din aluminiu
Jantă, faţă 3,50 x 17″
Jantă, spate 6,00 x 17″
Anvelopă, faţă 120/70 ZR 17
Jantă, spate 190/55 ZR 17
Frână, faţă: 2 discuri, etriere radiale fixe cu 4 pistonașe, diametru 320 mm
Frână, spate: 1 disc, etrier flotant cu 2 pistoane, diametru 265 mm
Lungime: 2.183 mm
Lăţime (inclusiv oglinzi): 940 mm
Înălţime şa, masă proprie: 840 mm
Masă proprie, cu rezervorul plin: 228 kg
Masă totală permisă: 434 kg
Volum util rezervor 20 l