Călăritul unui S 1000 R este ceva de genul unui vis incredibil. Derivat direct din S1000 RR, acest “super-naked” propune o combinatie letală între puterea oferită de motorul in 4 cilindri de 999 cmc, construit conform normelor Euro IV și a funcțiilor și sistemelor electronice de înaltă tehnologie, specifice constructorului german. Viteza maximă este limitată din fabrică la 200 Km/h.
Este o motocicletă cu multă putere și accelerație, construită pentru cei care doresc să se bucure de o plimbare rapidă și foarteeeee multăăăăăă adrenalină.
O poți folosi zi de zi in oraș, precum și pentru ieșirile scurte în afara lui. Ca și alte motociclete naked, nu a fost construită pentru a parcurge distanțe lungi sau pe vreme rea, micul său paravânt oferă o protecție modică a vântului.
Când vine vorba de design, coadă sus/nas jos, față distinctivă împărțită asimetric și branhiile caracteristice fac motocicleta atât agresivă, cât și atractivă. Farurile asimetrice, mari, identifică marca și prezintă caracterul ei intrigant, în stilul streetfighter. Panourile laterale reduse simțitor și vopseaua fac clar faptul că livrarea puterii nu este singurul lucru care este pur și fără compromisuri. Trei culori subliniază catacterul motocicletei: Motorsport, Gri Catalano și Roșu Racing/Negru metalic Storm.
Cum o încaleci, vei observa moștenirea unui motociclete super-sport. Poziția în față este rezultatul aceleiași șei care echipează S1000 RR precum și poziția ghidonului, lat și drept. Este o poziție puțin mai avansată față de majoritatea motocicletelor naked, poziție incredibil de confortabilă care permite riderilor să-și întindă picioarele mai mult decât pe un super sport, ceea ce adaugă confortul general chiar și atunci cand faci o tură de câteva ore.
Este achipată cu același motor de pe S1000 RR, cu unele restricții. Raportul de compresie este de 12:1, față de 13:1 utilizat pe RR, 165 CP la 11.000 rpm și un cuplu de 114 Nm la 9250 rpm (199 CP la 12.500 rpm / cuplu 113 Nm la 10.500 rpm, pentru S1000 RR). Creșterea turațiilor este graduală, progresivă și foarte controlabilă, ajutată de aceeași comandă „ride by wire” (accelerație electronică, fără cabluri) iar Shift Assistant Pro permite schimbarea treptelor de viteză fără a utiliza ambreiajul. Ca urmare, este posibilă o schimbare foarte rapidă a treptelor de viteză, activarea ambreiajului este redus la minimum, iar orice impact nedorit asupra cuplului motorului este diminuat la minimum.
Prin noul cadru din aluminiu turnat, cei de la BMW Motorrad au reusit să-i scadă greutatea cu 2.4 kilograme, față de modelul precedent. Noul eșapament din titan, livrat in standard, este omologat pentru stradă, iar zgomotul Akrapovic HP adaugă un caracter aparte acestei motociclete.
Performanța șasiului este impresionantă. În modul Rain si Road, suspensia semi-activă oferă o plimbare confortabilă. Schimbând pe modul Dynamic, suspensia recalibrează ABS-ul și transformă S1000 R-ul într-un sportiv agil, ferm și receptiv. ABS-ul se poate decupla.
Modelul testat era echipat cu suspensie activă care adaptează condițiile de condus în milisecunde, permițând agilitatea și performanța dinamică chiar și pe pistă, senzorii percepând continuu atitudinea motocicletei iar motorul răspunde cu o livrare completă a puterii.
Frânele sunt, de asemenea, integrate în „inteligența” motocicletei. Sistemul ABS Pro oferă decelerație maximă împreună cu DTC-ul (control dinamic al tracțiunii) și DDC-ul (control dinamic al suspensiei) care analizează permanent modul de condus, inclinația motocicletei și diferențele de viteză ale roților. Funcționarea sa a fost concepută special pentru utilizarea în regim stradal, unde pericolele neașteptate pot aparea in mijlocul unui viraj. Pachetele Sport și Dinamic sunt contra cost și au o valoare totală de 1.940 EUR.
Bordul S1000 R-ului este bine poziționat, are un turometru analog gigant, alb-strălucitor și un afișaj digital ușor de citit atât pentru viteza de deplasare cât și pentru modurile de călatorie.
Cu o accelerație uimitoare, manevrabilitate exemplară, frânare puternică, greutate redusă (205 kg cu plinurile făcute), modelul S1000R este aproape la fel de rapid ca orice motocicletă super-sport. Prețul modelului testat este de 16.200 EUR (TVA inclusă).
Date tehnice BMW S 1000 R
Motor:
Motor în patru timpi, răcit cu apă/lichid, 4 cilindri în linie, 4 valve per cilindru, doi arbori cu came în chiulasă.
Alezaj x cursă: 80 mm x 49.7 mm
Capacitate: 999 ccm
Putere maximă: 121 kW (165 hp) la 11,000 rpm
Cuplu maxim: 114 Nm la 9,250 rpm
Raport de compresie: 12.1 : 1
Alternator 406 W
Baterie 12 V / 9 Ah, fără întreținere
Transmisie:
Ambreiaj: Ambreiaj multidisc în baie de ulei, anti-hopping, acționat mecanic
Cutie de viteze Cutie de viteze cu 6 trepte, cu angrenare constantă
Transmisie: Cu lanț 17/45
Şasiu / frâne
Cadru: Cadru-pod din aliaj de aluminiu, motor cu funcție portantă
Locaţie / suspensie roată faţă: Furcă telescopică inversată Ø 46 mm, reglabilă la comprimare și revenire
Locaţie / suspensie roată spate: Basculă cu două brațe din aluminiu, amortizarea pe revenire reglabilă.
Suspensie travel: faţă / spate 120 mm / 120 mm
Ampatament: 1,439 mm
Distanţa de fugă: 98.5 mm
Unghi viraj ghidon: 65.2°
Roţi:
Jante turnate din aluminiu
Jantă, faţă : 3.50 x 17”
Jantă, spate: 6.00 x 17”
Anvelopă, faţă: 120/70 ZR 17
Jantă, spate: 190/55 ZR 17
Frână, faţă: 2 discuri, etriere radiale fixe cu 4 pistonașe, diametru 320 mm, grosime 5mm
Frână, spate: 1 disc, etrier flotant cu un pistoan, diametru 225 mm, grosime 5 mm
ABS: BMW Motorrad Race ABS (parțial integral), dezactivabil
Dimensiuni / greutăţi
Lungime: 2,057 mm
Lăţime (inclusiv oglinzi): 845 mm
Înălţime (fără oglinzi): 1,228 mm
Înălţime şa: 814 mm
Curbă suport interior, masă proprie: 1,805 mm
Masă proprie, gata de drum, cu rezervorul plin: 205 kg
Masă totală permisă: 407 kg
Volum util rezervor: 17.5 l