Remodelarea implică patru clădiri, inclusiv o nouă linie de asamblare, şi va fi finalizată până la sfârşitul anului 2027, a declarat miercuri BMW. Uzina, unde BMW produce automobile din 1922, produce în prezent modele cu motoare cu combustie, hibrid şi vehicule electrice, cum ar fi i4.
BMW se află într-o cursă cu Mercedes-Benz şi cu liderul Tesla pentru a-şi apăra cota de piaţă, pe măsură ce industria trece la vehicule electrice, Europa şi China fiind în fruntea acestei evoluţii. BMW, Mercedes şi Audi de la Volkswagen au dominat mult timp vânzările de maşini premium în China, dar au fost prinse pe picior greşit de trecerea rapidă a ţării la vehiculele electrice, informează Bloomberg.
Constructorul auto german va începe să construiască la München, în 2026, următoarea generaţie de vehicule electrice „Neue Klasse”, care promite cele mai noi caracteristici digitale, autonomii mai mari şi încărcare mai rapidă. De asemenea, BMW va produce modelele în Ungaria, China şi Mexic. Pentru a face loc schimbărilor de la Munchen, BMW a mutat producţia de motoare în Marea Britanie şi Austria.
Investiţia este o veste bună pentru economia în dificultate a Germaniei, care a suferit din cauza creşterii preţurilor la energie. Producţia de automobile în cea mai mare economie europeană a crescut anul trecut, dar rămâne sub nivelurile de dinainte de pandemie. Fabrica BMW din Munchen are aproximativ 7.000 de angajaţi.
În această săptămână, BMW a declarat că încă înregistrează o cerere robustă pentru vehiculele sale electrice şi şi-a reiterat aşteptările de a vinde peste jumătate de milion de maşini complet electrice în 2024. În timp ce livrările globale ale companiei au crescut cu 6,5% anul trecut, vânzările de vehicule electrice au urcat cu 75%.