BMW recheamă mii de mașini electrice

Da mai departe!

BMW recheamă mii de vehicule electrice ce pot pierde din putere în timpul mersului. O problemă de software ar putea să vă lase în derivă timp de 15-20 de secunde.

BMW recheamă în service 70.852 de vehicule electrice din cauza unei probleme de software a motorului electric, care ar putea duce la oprirea sistemului de înaltă tensiune. Acest lucru poate rezulta într-o pierdere a puterii de propulsie, crescând riscul unui accident.

Sunt afectate o serie de modele, inclusiv i4 (2022-2025), iX (2022-2024) și i7 (2023-2024). BMW recheamă, de asemenea, 4.674 de modele i5 din anul de fabricație 2024.

Conform raportului de rechemare pentru siguranță, software-ul motorului electric poate „detecta în mod eronat o condiție de izolare dublă”. Dacă acest lucru se întâmplă, sistemul de înaltă tensiune se va opri pentru aproximativ 15-20 de secunde, după afișarea unui mesaj de avertizare. Acest lucru va lăsa efectiv șoferii să ruleze în gol, însă guvernul a menționat că sistemul de direcție și cel de frânare vor continua să funcționeze.

BMW a început să investigheze problema în 2021 și inițial a crezut că resturile ar fi putut pătrunde în motoarele electrice și le-ar fi afectat performanța. Cu toate acestea, la momentul respectiv a existat un „număr foarte mic de reclamații”, ceea ce a îngreunat identificarea problemei.

În ciuda dificultăților, producătorul auto a petrecut ani de zile investigând problema și, în cele din urmă, s-a concentrat pe posibilitatea unei pierderi a propulsiei din cauza detectării unei condiții de izolare dublă. Această analiză a sugerat că „software-ul vehiculului nu putea determina dacă o condiție de izolare dublă detectată era, de fapt, o condiție de izolare dublă reală, care justifica oprirea sistemului de înaltă tensiune, sau era, de fapt, doar o condiție de izolare simplă.” Acest aspect este important, deoarece o condiție de izolare dublă declanșează oprirea sistemului de înaltă tensiune ca măsură de siguranță pentru a preveni un șoc electric sau un „risc termic”.

BMW consideră că a primit aproximativ 43 de reclamații în garanție legate de problemă, care au dus la pierderea propulsiei la viteze mai mari de 32 km/h. Din fericire, compania nu are cunoștință de accidente sau răniri legate de această problemă.

Pentru a remedia problema, BMW va instala un nou software pentru motorul electric ca parte a unei actualizări over-the-air. Clienții pot solicita, de asemenea, instalarea acestui software la reprezentanțe, iar notificările către proprietari sunt programate să înceapă pe 5 august.

Related posts