BMW Group îşi accelerează creşterea mobilităţii electrice şi este gata să câştige un impuls suplimentar cu următoarea sa generaţie de automobile, NEUE KLASSE. Compania intenţionează să vândă peste 50% maşini electrice până la sfârşitul lui 2030 şi, în acest scop, investeşte în extinderea reţelei sale internaţionale de producţie. Uzina din San Luis Potosí (Mexic) va produce în viitor modele electrice pentru NEUE KLASSE, iar pentru aceasta pune bazele propriei linii de asamblare a bateriilor de înaltă tensiune.
„Ne îndreptăm în mod sistematic reţeaua noastră de producţie către mobilitate electrică. În Mexic investim 800 de milioane de euro în fabrica noastră şi creăm aproximativ 1.000 de noi locuri de muncă”, a explicat Milan Nedeljković, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Producţie, la San Luis Potosí, la un eveniment la care a participat preşedintele Mexicului, Andrés Manuel López Obrador, şi guvernatorul San Luis Potosí, Ricardo Gallardo Cardona.
Nedeljković a continuat: „Primele maşini ale NEUE KLASSE vor ieşi de pe linia de producţie a uzinei noastre din Debrecen (Ungaria), începând din 2025, urmate de uzina principală din München. Vom obţine volume suplimentare prin integrarea NEUE KLASSE la uzina San Luis Potosí începând cu 2027”.
Compania a anunţat recent o investiţie de 1,7 miliarde de dolari în extinderea locaţiei sale de producţie de la Spartanburg (SUA). Aceasta include un miliard de dolari pentru pregătirile pentru producţia de automobile electrice la uzina companiei din SUA şi 700 de milioane de dolari pentru construcţia unui nou centru de asamblare a bateriilor de înaltă tensiune în apropiere de Woodruff. Până în 2030, BMW Group îşi propune să construiască cel puţin şase modele electrice în SUA.
Modelele electrice completează programul de producţie din Mexic
Alte 800 de milioane de euro vor fi investite în Mexic. Din această sumă, 500 de milioane de euro sunt alocate pentru construirea unui nou centru de asamblare a bateriilor de înaltă tensiune, situat în incinta uzinei din San Luis Potosí. Noul centru de asamblare se întinde pe o suprafaţă de 85.000 m2. Peste 500 de angajaţi suplimentari vor lucra acolo, producând baterii de ultimă generaţie pentru automobilele electrice.
„Cu această nouă investiţie, fabrica noastră din San Luis Potosí va juca un rol central în tranziţia BMW Group către mobilitate electrică. Compania îşi măreşte angajamentul faţă de Mexic şi participaţia în unitatea noastră, nu numai datorită locaţiei sale strategice, ci, mai ales, datorită unei echipe de lucru solide, care, în mai puţin de patru ani de la începerea operaţiunilor, produce deja trei modele care aprovizionează 74 de pieţe globale şi se remarcă prin calitatea lor”, a declarat Harald Gottsche, preşedinte şi director executiv al uzina BMW Group din San Luis Potosí.
La fabrica intrată în funcţiune în 2019, aproximativ 3.000 de angajaţi produc deja BMW Seria 3, BMW Seria 2 Coupé şi noul BMW M2 – în unele cazuri, exclusiv pentru piaţa globală. Uzina este proiectată pentru a fi foarte flexibilă, asigurându-se că sunt necesare doar ajustări minore în atelierul de caroserii şi la asamblare pentru a încorpora noua arhitectură a automobilului. O caracteristică specială a NEUE KLASSE este că bateria de înaltă tensiune este direct integrată în structura maşinii. Prin urmare, asamblarea de la San Luis Potosí este extinsă pentru ca acest nou proces să fie integrat în operaţiuni. Un al doilea schimb va începe la fabrică în aprilie, adăugând încă 500 de noi locuri de muncă. Un total de aproximativ 1.000 de angajaţi suplimentari vor lucra atunci la San Luis Potosí.
BMW iFACTORY ca masterplan de producţie
Şeful producţiei Nedeljković: „Flexibilitatea şi procesele eficiente sunt elemente extrem de importante ale BMW iFACTORY, care formează masterplanul nostru strategic pentru producţie.”
Uzina San Luis Potosí se caracterizează prin gestionarea responsabilă a resurselor şi măsurile de reducere a CO2. Într-o regiune atât de uscată, conservarea apei este deosebit de importantă. Fabrica găzduieşte, de asemenea, primul atelier de vopsitorie al BMW Group care funcţionează fără a produce apă uzată în proces. Apa necesară procesului de vopsire este tratată şi apoi refolosită. În plus, centrala furnizează numai energie verde, pe care o generează printr-o instalaţie de energie solară de peste 70.000 m2 în incinta fabricii, suplimentată cu energie electrică dintr-o fermă solară externă.
Celule rotunde BMW nou dezvoltate pentru automobilele NEUE KLASSE
Modelele NEUE KLASSE vor folosi celule de baterie litiu-ion noi, rotunde, dezvoltate special pentru ceea ce atunci va fi a şasea generaţie a tehnologiei BMW eDrive. Noul format de baterie va creşte densitatea energiei cu peste 20% şi va îmbunătăţi viteza de încărcare şi autonomia cu până la 30%. În acelaşi timp, emisiile de CO2 din producţia de celule vor fi reduse cu până la 60%, ca urmare a faptului că furnizorii de celule se bazează pe energie din resurse regenerabile şi, în cazul materiilor prime precum litiu, cobalt şi nichel, folosind un procent de material secundar, reciclat.