La doar câteva zile după ce a anunțat încheierea unui acord cu NTT DATA înfiinţarea unui joint-venture în România care are ca scop dezvoltarea şi implementarea soluţiilor IT de business, BMW a stabilit o colaborare și cu Tata Technologies, parte a grupului indian Tata, pentru dezvoltarea unui hub de dezvoltare software şi IT.
Grupul BMW şi Tata Technologies, companie globală de inginerie de produse şi servicii digitale, au anunţat că au semnat un acord pentru formarea unui joint-venture cu scopul de a crea un hub de dezvoltare software şi IT cu locaţii în Pune, Bangalore şi Chennai (India).
Principalele activităţi de dezvoltare şi operaţiuni vor fi stabilite în Bangalore şi Pune. În Chennai, accentul va fi pus pe soluţiile IT de afaceri. Executarea acordului de joint-venture este supusă revizuirii şi aprobării de către autorităţile relevante.
Întruchipând mesajul „Creat în India pentru lume”, joint-venture-ul va valorifica competenţa în inginerie digitală şi portofoliul de talente ale Tata Technologies din India pentru a contribui la extinderea strategică a BMW Group prin capacităţi de codificare software în huburile IT globale şi operaţiuni 24/7.
Joint-venture-ul se va concentra pe dezvoltarea strategică de software, inclusiv soluţii pentru Software-Defined Vehicle (SDV – arhitectură de automobil care poate primi îmbunătățiri și funcționalități noi independent de platforma hardware, exclusiv prin update de software).
În domeniul soft-urilor auto, accentul se va pune pe condusul autonom, infotainment şi serviciile digitale. În IT de afaceri, accentul va fi pus pe digitalizarea şi automatizarea dezvoltării, producţiei şi vânzărilor de produse.
La înfiinţarea acestui joint-venture, 100 de profesionişti instruiţi şi experimentaţi ai TATA Technologies vor asigura o contribuţie solidă şi imediată la proiectele software. Este posibil ca joint-venture-ul să crească rapid până la un număr de câteva mii în următorii ani.
„Colaborarea cu Tata Technologies va accelera progresul nostru în domeniul vehiculelor definite de software. În comparaţie internaţională, India se mândreşte cu un număr mare de talente cu abilităţi remarcabile de software, care pot contribui la competenţa noastră software. Dezvoltarea software-ului pentru vehicule pentru BMW Group înseamnă lucrul cu procese şi instrumente de primă clasă, care, la rândul lor, oferă inginerilor de software indieni şansa de a modela experienţe auto premium de ultimă generaţie în domenii viitoare, cum ar fi condusul foarte automatizat şi inteligenţa artificială”, a declarat Christoph Grote, vicepreşedinte executiv BMW Group pentru arhitectură software.
De asemenea, Alexander Buresch, director IT executiv şi vicepreşedinte executiv al BMW Group IT, a explicat că „extinderea huburilor internaţionale DevOps (n.n. – metodă de dezvoltare de software care îmbunătăţeşte colaborarea dintre dezvoltatori (Dev) şi operatori (Ops) pentru a permite livrarea mai rapidă şi mai eficientă a software-ului şi a serviciilor) s-a dovedit în mod clar a fi un model de succes pentru BMW Group. (…) Prin urmare, sunt extrem de încântat că am găsit un partener tehnologic puternic şi valoros în Tata Technologies şi că acum ne extindem amprenta în India”.
Comentând despre colaborare, Warren Harris, director executiv şi director general al Tata Technologies, a declarat că această colaborare cu BMW Group „demonstrează angajamentul nostru de a furniza soluţii de top în software-ul auto şi inginerie digitală clienţilor din întreaga lume. Aliniaţi cu viziunea noastră de a proiecta o lume mai bună, suntem încântaţi să aducem competenţa noastră în prim-plan, ajutând BMW Group în proiectarea de produse premium, oferind experienţe digitale extraordinare pentru clienţii lor şi propulsând călătoria sa de transformare digitală în IT de afaceri”.
Pe 5 martie, BMW Group și NTT DATA au anunțat semnarea unui acord pentru înfiinţarea unui joint-venture în România care are ca scop dezvoltarea şi implementarea soluţiilor IT de business.
Prin acest joint-venture, BMW Group continuă să-şi extindă reţeaua globală de centre IT, iar în România a ales să colaboreze cu NTT DATA pentru a beneficia de „experienţa extinsă a acestei companii în dezvoltarea agilă de software şi de reţeaua sa excelentă în comunitatea IT locală”. Contractul de joint-venture este supus revizuirii şi aprobării de către autorităţi.
Noua companie din România are scopul de a sprijini BMW Group IT în Europa şi de a dezvolta proiecte şi inovaţii IT pentru producţie, dezvoltare, resurse umane, vânzări şi servicii financiare.
Datorită distribuţiei globale a huburilor software ale BMW Group, software-ul este dezvoltat şi integrat în timp real în cloud non-stop. Echipa globală de dezvoltare pentru software pentru vehicule creează deja până la 140.000 de versiuni de software pe zi pentru întregul software ECU (1 build = 1 modificare/creare a codului sursă care poate fi executată în software-ul automobilului, inclusiv testarea automată).
BMW Group a început propria dezvoltare software pentru automobile în urmă cu peste 20 de ani. De atunci, şi-a extins continuu reţeaua globală de echipe de dezvoltare atât pentru software auto, cât şi pentru soluţii IT de afaceri. De câţiva ani, huburile IT şi software din Germania, SUA, Africa de Sud, India, Portugalia (Joint Venture Critical TechWorks) şi China (LingYue Digital IT Co. Ltd. şi BA TechWorks) au consolidat competenţa în software a producătorului premium. Combinarea în mod sinergic a software-ului pentru medii digitale auto şi IT de afaceri, conform principiului DevOps, oferă avantaje majore, în special atunci când vine vorba de backend şi dezvoltarea şi operarea aplicaţiilor. În total, peste 9.400 de oameni lucrează în dezvoltarea IT şi software pentru BMW Group şi joint-venture-urile sale din întreaga lume, iar compania continuă să-şi dezvolte competenţe succesiv şi bazate pe cerere.