Schimbările din ultimii ani și trecerea la vehiculele electrice, au dus la numeroase victime printre modelele auto, dar cabrioletele au fost printre cele mai afectate. Numărul victimelor este uluitor, deoarece doar Mercedes a ucis AMG GT Roadster, SLC/SLK și S-Class Cabriolet. Compania a și unit cabrioletele C- și E-Class în noul CLE-Class drop top. Se pare că gândurile managerilor companiilor germane se răspândesc, deoarece Car & Driver raportează că BMW Z4 nu va supraviețui pentru a vedea o altă generație. A rămâne să se vadă, dar nu ar fi chiar surprinzător dat fiind vânzările slabe.
Potrivit GoodCarBadCar, BMW a vândut doar 1.881 de Z4-uri în Statele Unite anul trecut. În timp ce aceasta a fost o creștere față de 2022, vânzările sunt în scădere considerabilă față de cele 2.941 de unități vândute în 2019. Scăderea este chiar mai mare când iei în considerare că vânzările de Z4 obișnuiau să se situeze în jurul valorii de 10.000 de unități anual înainte de Marea Recesiune.
Dacă Z4 este într-adevăr pierdut, ridică întrebări cu privire la viitorul Toyota Supra. Acel model în particular se vinde și el în numere relativ mici, deoarece compania a mutat 2.652 de unități în Statele Unite anul trecut. În timp ce coupe-ul a vândut cu ușurință mai mult decât omologul său roadster, vânzările Supra au fost în scădere cu aproape 50% față de 2022.
Revenind la BMW, se pare că coupe-ul și cabrioletul Seria 8 ar putea fi abandonate. Cu toate acestea, sursele interne au spus publicației că modelul va continua să existe sub formă de Gran Coupe. Mai mult, s-ar putea să obținem un i8 pentru a concura cu Porsche Taycan și viitorul Mercedes-AMG GT 4-Door EV.
În timp ce aceste decese nu ar fi surprinzătoare, Car & Driver raportează că Alpina va fi împinsă către o piață superioară pentru a concura cu Mercedes-Maybach. Acest lucru ar putea duce la schimbări radicale, deoarece publicația spune că Rolls-Royce Ghost va muri și va fi efectiv înlocuit de Alpina B7.