BMW 530d – suflu nou

Da mai departe!

BMW Seria 5 a fost lansat într-o formă nouă de curând. Sedanul premium german, revine la testele Autoreport.ro de la Automobile Bavaria în configurația mai economică BMW 530d.

Pentru noua generație a fost aplicat un concept denumit BMW EfficientLightweight, cu utilizare extinsă a aluminiului şi oţelurilor de înaltă rezistenţă și care reduce masele fiecărei variante cu până la 100 kg.
A șaptea generație a seriei 5 arată cel mai bine și, deși este destul de mare din punct de vedere al dimensiunilor, designul o pare să facă mai compactă. Liniile frumos conturate accentuează caracterul sportiv al mașinii, iar pachetul M prezent pe mașina testată de noi aduce elemente în plus care denotă agresivitate.
Blocurile optice cu lumini adaptive de tip LED se înting până la marginea grilei emblematice pentru BMW, grila are și ea un sistem de tip Active Air Stream care optimizează fluxul de aer care pătrunde în motor. Spatele pare o reinterpretare al celui de la precedenta generație, dar cu linii și blocuri optice mai frumos desenate.
Sub capotă, BMW 530d are de data aceasta un motor diesel cu 6 cilindri și cu o capacitate de 3 litri. Acesta produce 262 CP și este cuplat la o transmisie Steptronic cu opt trepte. Având în vedere că accelerarea la 100 km/oră se face în sub 6 secunde avem în față un sedan performant. Chiar asta am constatat în timpul testului, mașina are un comportament sportiv și nu duce lipsă de putere. Seria 5 stă pe drum chiar mai bine decât vechea generație, știm că sună incredibil, dar are și suspensii mai confortabile.
În interior, regăsim materiale mai bune și un bord lucrat cu foarte multă grijă, dar cu adevărat impresionante sunt noutățile tehnologice. Aici avem cea mai nouă generaţie a sistemului iDrive, cu ergonomie semnificativ îmbunătăţită. În versiune de top, acesta afişează funcţiile de navigaţie, telefon şi entertainment, precum şi pe cele ale automobilului pe un ecran high-resolution de 10,25 ţoli (26,04 cm). Sistemul poate fi operat cu ajutorul controlerului iDrive cu touch, prin comandă vocală sau prin gesturi, dar şi prin funcţia touch a ecranului central iDrive.
În BMW 530d pot călători având parte de suficient spațiu și confort 5 persoane, iar portbagajul este suficient chiar și pentru excursii mai lungi.
O varietate de sisteme de asistenţă sunt prezente în noul BMW Seria 5 pentru a oferi susţinere deplină conducătorului – nu doar în momentele critice, ci şi în situaţiile mai puţin solicitante de la volan, precum ambuteiaje, trafic lent sau porţiuni monotone de autostradă. În acest scop, automobilul este echipat cu o cameră stereo, la care se adaugă informaţiile obţinute de la senzorii opţionali de radar şi ultrasunete pentru a monitoriza zona din jurul maşinii. Noile dotări ale BMW Seria 5, alături de asistentul de evitare prin schimbarea benzii şi avertizarea la trafic transversal, sunt asistentul pentru schimbarea benzii (Lane Change Assistant) şi asistentul pentru menţinerea benzii (Lane Keeping Assistant) cu protecţie activă în caz de coliziune laterală. Acesta din urmă urmăreşte marcajele benzii de circulaţie şi zona din jurul automobilului şi ajută conducătorul în mod activ să evite posibilele coliziuni prin efectuarea unor mişcări corective asupra direcţiei. La acestea adăugăm și cheia smart prin care poți comanda mașinii să se parcheze singură.
De asemenea, BMW Seria 5 face un nou pas spre condusul autonom prin funcţii extinse pentru sistemul opţional Active Cruise Control (ACC / tempomat activ) şi asistentul pentru menţinerea direcţiei şi a benzii Steering and Lane Keeping Assistant. Acestea includ adoptarea restricţiilor de viteză, pe care asistentul inteligent de viteză (Intelligent Speed Assist / dotare opţională) le comunică sistemului tempomat (conducătorul poate ajusta aceste date cu +/-15 km/h faţă de viteza maximă legală). De la staţionare până la 210 km/h, automobilul poate prelua manevre de acceleraţie, frânare şi direcţie, în funcţie de setări.

BMW Seria 5 530d
Viteza maximă: 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h s: 5,7
L/l/î: 4.936/1.868/1.479
Masă proprie: 1.640 kg
Cilindree (cmc): 2.993
Putere (CP): 262 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 620 la 2.000 rpm
Consum mediu: 6,5 l/100 km
Cutie viteze: automată, 8 trepte

Related posts