Audi Q7 este SUV-ul premium cu cea mai îndelungată carieră pentru o singură generație. Primul model nu a fost schimbat în mai mult de 10 ani și a stat foarte bine în clasamentele de vânzări. De această dată a primit o nouă generație mai pătrățoasă, mai tehnologizată și plăcută încă de la prima vedere.
Grupul VAG și-a făcut deja un obicei din a vinde mașini create din linii cât mai drepte, cu lumini de zi cât mai interesante, dar și eficiente. Orice produs al acestora pare rece, pragmatic și atrăgător în stilul său nemțesc. Noul Q7 nu face excepție, designerii acestui model au făcut economie de linii și curbe inutile, desenând un SUV care ne aduce aminte de formele pătrățoase ale offroaderelor de altădată, dar care pare în același timp futurist, datorită grilei față proeminente și blocurilor optice ce par aduse direct din viitor.
Noul Q7 pare mai masiv, dar în același timp a trecut printr-o cură de slăbire care l-a făcut să piardă 300 kg. Mașina este bazată acum pe platforma denumită MLB Evo și este mai lungă. Inginerii Audi au reușit să proiecteze un SUV care oferă în interior un lux demn de sedanuri executive.
Modelul testat, are sub capotă motorul diesel V6 TDI de 3.0 liri care dezvoltă 272 CP. Acesta este cuplat la o transmisie automată cu 8 trepte, care este la origine produsă de ZF. Această combinație face din Q7 o mașină foarte dinamică. Trenul de rulare și suspensiile adaptive ajută mașina atât la drumuri accidentate oferind confort, dar și în viraje, oferind sportivitate. Ajutată de o mulțime de echipamente electronice de siguranță, mașina are capacitatea de a depăși obstacole afișând o siguranță dezarmantă în viraje.
În interior, totul este la locul lui și, în același timp, lucrat exemplar. Audi a lăsat în urmă culorile anoste și a adus pe bord inserții interesante și bine lucrate. Ecranul sistemului Audi Connect iese direct din bord, iar consola centrală are un mousepad tactil, dar și comenzile sistemului de infotainment. În cotieră se ascunde una dintre cele mai noi descoperiri ale tehnicii, un stand de încărcare wireless a deviceurilor, noi găsind această dotare foarte de folos pentru telefonul Samsung Galaxy S6 Edge. Șoferul beneficiază de o poziție ergonomică, un habitaclu orientat parcă spre confortul său, dar și de cele mai noi tehnologii precum: head-up display și asistență la parcare, dar și de o vizibilitate foarte bună datorită mai ales oglinzilor retrovizoare mari.
Interfața MMI este prezentă într-o formă nouă și pe această mașină și oferă conectivitate cu 2 USB, bluetooth și auxiliară. Se pot accesa funcțiile telefonului mobil, iar accesarea excranului se face și prin intermediul unui touchpad situat pe coloana centrală.
În partea din spate sunt 3 locuri de care pot beneficia 3 persoane adulte, acestea având un spațiu comparabil cu cel regăsit în sedanurile executive de genul A8. Portbagajul are un volum de 770 de litri și nu vedem cum am putea să îl umplem vreodată cu atâtea bagaje.
Audi Q7 3.0 TDi 272 CP
0-100 km/h: 6,3 sec
Viteza maximă: 234 km/h
L/l/î: 5.052/2.212/1.741
Masă proprie: 2.070 kg
Cilindree (cmc): 2.967
Putere (CP): 272 la 3.250 rpm
Cuplu maxim (Nm): 600 la 1.500 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km
Cutie de viteze: automată, 8 trepte