Constructorul de automobile de lux Aston Martin nu a înregistrat încă o încetinire a vânzărilor pe pieţele sale principale şi are drept obiectiv dublarea producţiei până în 2025, a declarat duminică directorul general Andy Palmer.
Producătorul britanic, ale cărui automobile sportive sunt o prezenţă constantă în filmele din seria James Bond, urmează să producă 6.400 de vehicule în acest an, în pofida presiunilor exercitate de încetinirea cererii chineze şi îngrijorările cu privire la impactul Brexitului.
Compania intenţionează să producă 14.000 de automobile în 2025 iar mărimea companiei ar urma să crească de patru ori comparativ cu cea din 2014, a precizat Andy Palmer. Acesta a mai spus că Aston Martin va deveni şi o companie foarte profitabilă, după ce în 2017 a realizat un profit înainte de taxe de 87 milioane de lire sterline (111 milioane de dolari), primul său profit înainte de taxe de după 2010.
„Bogaţii devin mai bogaţi şi vor mai multă personalizare” a declarat Andy Palmer cu ocazia Marelui Premiu la Formula 1 din Abu Dhabi, unde Aston Martin este sponsorul principal al echipei Red Bull.
Andy Palmer a dezminţit ideea că există o încetinire a vânzărilor pe pieţele principale. Potrivit directorului general de la Aston Martin, în acest an comparativ cu anul trecut vânzările companiei au crescut cu 185% pe piaţa din SUA, cu 133% în Asia-Pacific şi cu 118% în China. „Pe partea de comercializare nu există probleme. Piaţa din China a fost mai lentă dar nu pentru noi” a spus Andy Palmer.
În aceste condiţii, CEO-ul Aston Martin este încrezător că profiturile vor fi mai mari în 2018 comparativ cu 2017, în pofida costurilor asociate cu oferta sa publică iniţială din octombrie. „Dacă vorbim de EBITDA atunci desigur că vom vedea o creştere” a spus Palmer, fără a oferi cifre exacte.
Constructorul britanic de automobile de lux urmează să lanseze noul său vehicul de teren (SUV) la finele lui 2019. Palmer a dezvăluit că mizează pe clienţii care au deja un automobil marca Aston Martin în garajul lor, adăugând că cererea pentru SUV-uri în regiunea Orientul Mijlociu şi Africa de Nord (MENA) este similară ca mărime cu cea din China.