BMW revine în scandalul airbagurilor Takata cu o nouă campanie de rechemare, care va adăuga alte câteva sute de mii de mașini pe lista celor care trebuie să facă obiectul unei intervenții. Sunt vizate atât mașini vechi, de acum 20 de ani, cât și modele din 2023.
Scandalul Takata pare să nu se mai termine, din cauza numărului uriaș de automobile care folosesc airbaguri produse de firma care între timp a dat faliment. BMW a inițiat campanii pentru 440.000 de automobile al căror inflator al airbagului poate accidenta pasagerii din vehicule. Este vorba despre Serie 1, Serie 3, X1 și X3, mașini fabricate între noiembrie 2003 și decembrie 2015, un interval foarte mare, de 12 ani.
Câteva modele produse în 2023, X3, X4 și X5, sunt și ele vizate de rechemarea în service, însă nu este vorba despre mașini echipate cu airbaguri Takata, pentru că acestea nu se mai produc de foarte multă vreme. În mod paradoxal, problema este foarte asemănătoare: în momentul declanșării airbagului la un impact, schije metalice pot fi aruncate în habitaclu și pot răni pasagerii din automobil. În acest moment, au fost identificate doar 510 automobile echipate cu airbagul defect, însă KBA, autoritatea federală de transport din Germania investighează acest defect.
Se pare că nu doar BMW a utilizat componentele cu probleme, deoarece și Volvo S60, produs între 2018 și 2023, a intrat într-o campanie de rechemare din aceleași motive.
BMW a mai fost afectată în 2023 de o altă campanie de rechemare, care viza un defect al direcției, mai exact al unității servo. Un șurub al carcasei servodirecției este cel care a fost depistat cu posibile defecțiuni de fabricație, care pot genera blocarea direcției și astfel se poate înregistra un risc ridicat de accidente. Din fericire, doar câteva sute de mașini au fost identificate cu această posibilă defecțiune.
Până acum, BMW a mai fost nevoită să inițieze alte serii de rechemări cauzate de airbagurile Takata, din care cea mai mare a fost cea care a cuprins circa 800.000 de automobile, reprezentate de Serie 1, Serie 2, Serie 2 Active Tourer/Gran Tourer, Serie 3, Serie 4, Serie 5, Serie 6, SUV-urile X1, X3, X4, X5, X6, plus modelele de performanță M2, M3, M4, X5M, X6, produse între 13.2.2012 – 28.12.2014.
Uriașul scandal Takata a afectat 34 de mărci, deținute de 19 companii auto, care au fost nevoite să înlocuiască airbagurile care pun în pericol viețile pasagerilor din automobile. Până la sfârșitul lui 2022 fuseseră înlocuite 67 de milioane de airbaguri, iar alte 11 milioane se află încă în funcțiune pe automobile din toată lumea. Mai multe mărci au transmis mesaje de alertă maximă, „nu conduceți!”, în urma unor accidente soldate cu decesul unor persoane. Potrivit datelor NHTSA, din SUA, până acum au murit 24 de persoane și au fost rănite circa 400 de persoane de schijele aruncate în mașină de airbag-urile Takata.