Având în vedere că motoarele pornesc electric și sursele de combustibil alternativ cresc în popularitate, valul ecologic a cuprins pe deplin industria auto. Dar motorul este doar o parte a mașinii. O componentă majoră care necesită înlocuire este anvelopa. Producătorii de anvelope folosesc trei metode principale pentru a contribui la salvarea mediului și la fabricarea anvelopelor ecologice.
Cum se construiesc anvelopele ecologice?
Prima componentă cheie a unei anvelope ecologice este materia primă utilizată. Companiile încearcă să înlocuiască cauciucul cu un amestec sintetic, încorporând adesea silice. Silica nu numai că poate ajuta la înlocuirea cauciucului pe benzile de rulare, ci reduce frecarea excesivă a acestora, de drum.
Construcția anvelopei, de la benzile de rulare până la pereții laterali, este, de asemenea, importantă pentru a menține anvelopa ecologică. Construcția mai rigidă a pereților laterali reduce căldura generată de anvelopă, ceea ce contribuie la longevitatea acesteia.
În afară de cauciuc, companiile investighează și modalități de a reduce cantitatea de petrol utilizată la crearea unei anvelope. Între 16 și 32 kilograme de petrol sunt utilizate pentru a produce o singură anvelopă, pe care industria încearcă să o reducă sau să o elimine de mai bine de 20 de ani. Fabricarea de cauciuc sintetic este, de asemenea, dificilă pentru mediu, conducând producătorii să încerce să reducă utilizarea cauciucului sintetic la jumătate. Negrul de fum este folosit ca umplutură pentru benzile de rulare, deși așa cum am menționat, silica este din ce în ce mai răspândit ca înlocuitor.
Materiale derivate din plante mai durabile fac progrese ca înlocuitori pentru o varietate de componente ale anvelopelor, cum ar fi uleiul de floarea-soarelui în loc de petrol și latex derivat din floră care înlocuiește cauciucul. Chiar și uleiul derivat din coji de portocale a fost folosit în locul substanțelor chimice mai toxice.
Rezistența la rulare
Așa cum am menționat, silica ajută la reducerea rezistenței la rulare sau a pierderii de energie pe măsură ce anvelopa se deformează pe drum. Conservarea energiei crește, de asemenea, eficiența consumului de combustibil. Rezistența la rulare reprezintă 10-15% din consumul de combustibil la autoturisme, dar poate reprezenta până la 30% din consumul de combustibil la camioanele mari. În timp ce anvelopele cu rezistență redusă la rulare pot reduce acest lucru doar cu 2 până la 3 la sută, acestea reprezintă totuși economii de combustibil – nu numai că ajută mediul, ci și portofelul tău. Menținerea anvelopelor aproape de nivelul de umflare recomandat, având presiunea optimă recomandată de producător, trebuie remarcat, poate ajuta, de asemenea, la economisirea combustibilului. Al doilea beneficiu, un produs secundar al eficienței funcționării mașinii, este reducerea emisiilor de CO2.
Anvelopele cu rezistență redusă la rulare s-au îmbunătățit semnificativ de când au fost introduse, oferind performanțe bune în toate domeniile, iar majoritatea producătorilor oferă anvelope cu rezistență redusă la rulare.
Rezistența la uzură
Banda de rulare în sine – adesea un model propriu unic pentru un producător – face o mare diferență în ce măsură se va uza o anvelopă. De exemplu, o anvelopă de iarnă folosită vara se va uza repede. Compoziția și banda de rulare a anvelopelor nu sunt realizate pentru condusul de vară și vor deveni inutilizabile mult mai repede decât dacă sunt utilizate în condiții mai reci.
Pe măsură ce modelele benzii de rulare continuă să se dezvolte și compoziția acestora, anvelopele vor vedea o rezistență mai bună la rulare și o uzură mai redusă, cu o durabilitate și o longevitate mai bune – ceea ce înseamnă perioade mai lungi între înlocuiri. Mai puține înlocuiri echivalează direct cu mai puține anvelope necesare, reducând materialele necesare pentru fabricare.
Anvelopele ecologice – construirea unui pneu mai bun
Să ne uităm la un exemplu despre modul în care construcția, rezistența la rulare și durabilitatea intră în realizarea unei anvelope de top. Anvelopele Hankook Kinergy Eco produse de Hankook prezintă „tehnologia Kontrol” a companiei, introdusă în 2008. Scopul este îmbunătățirea „performanței, siguranței și confortului”, dar și fabricarea de anvelope ecologice. Hankook nu se concentrează doar pe reducerea rezistenței la rulare ci și pe compoziția anvelopei, astfel încât folosește silica în benzile de rulare.
Cu toate acestea, materialele ecologice utilizate nu se opresc la silice, deoarece Hankook înlocuiește produsele secundare ale uleiului, precum cauciuc sintetic, negru de fum și ulei sintetic.
Pe lângă faptul că anvelopa însăși este ecologică, Hankook îmbunătățește procesul de fabricație, prin purificarea contaminanților din apă produși in timpul procesului de fabricare și minimizarea emisiilor de gaze cu efect de seră.
Companiile de anvelope reduc consumul de materiale dăunătoare mediului, reducând în același timp frecarea și sporind astfel consumul de combustibil. Ca urmare a consumului mai mic de combustibil, emisiile de CO2 sunt, de asemenea, reduse, iar mașina devine mai ecologică. Cu o uzură mai mică a anvelopei, durabilitatea și longevitatea sunt extinse, ceea ce înseamnă mai puține călătorii pentru a înlocui anvelopele.
Producătorii de anvelope nu trebuie să producă la fel de multe anvelope, economisind materiale și energia necesară pentru a crea anvelopele. În cele din urmă, producătorii pot oferi anvelope de înaltă calitate, ecologice.