Piaţa automobilelor electrice şi hibride a explodat în acest an în Uniunea Europeană, graţie stimulentelor guvernamentale, însă România se situează printre statele cu cea mai mică creştere a vânzărilor de automobile cu emisii zero sau reduse, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite DPA.
În primele nouă luni ale acestui an, un număr de aproximativ 570.000 de autoturisme electrice şi hibride au fost vândute în UE, ceea ce înseamnă o creştere de 122% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Primele trei pieţe naţionale pentru vânzările de autoturisme electrice şi hibride au fost Germania, Franţa şi Suedia cu vânzări de aproximativ 204.500, 111.000 şi 56.500 de unităţi.
În România, în primele nouă luni ale acestui an au fost vândute 1.398 de autoturisme electrice şi hibride, în creştere cu 39,9% în ritm anual. Singurele ţări din UE unde creşterea pieţei a fost mai mică decât în România sunt Olanda (16,3%), Cipru (22,2%) şi Portugalia (39,5%).
În aceeaşi perioadă, vânzările de autoturisme cu motor pe benzină au scăzut cu 38% la nivelul UE până la 3,529 milioane de unităţi, iar cele cu motor diesel au scăzut cu 35% până la 2,03 milioane de unităţi. În România, vânzările de autoturisme cu motor pe benzină au scăzut cu 42,9% până la 47.690 de unităţi iar cele cu motor diesel au scăzut cu 30,4% până la 22.873 de unităţi.
Potrivit datelor ACEA, în trimestrul al treilea aproximativ 75% dintre autoturismele vândute în UE au fost cu motor pe benzină sau diesel, comparativ cu 88,6% în perioada similară a anului trecut. În schimb, aproape o zecime (9,9%) dintre autoturismele vândute în UE în trimestrul al treilea au fost electrice şi hibride, comparativ cu 3% în aceeaşi perioadă a anului trecut.