Toți producătorii duc o ofensivă a modelelor SUV în Europa, era normal ca Peugeot să nu lipsească din acest joc și după lansarea lui 3008 a urmat lansarea fratelui mai mare 5008. Cel mai mare SUV din portofoliul francezilor a fost testat de AutoReport.ro.
Dacă numele 5008 vi se pare deja cunoscut, nu greșiți, înainte denumea un MPV de dimensiuni mari. Acum Peugeot a urmat trendul pieței și a transformat acel MPV într-un SUV care arată foarte bine. Mai mult, în el pot încăpea 7 persoane.
Designul noului Peugeot 5008 se înscrie perfect în tendințele abordate de francezi. Practic, 5008 arată ca un 3008 mult mai mare, iar liniile frumosului SUV compact au fost păstrate. Partea frontală este deja o „semnătură” inconfundabilă prin farurile ce „mușcă” din bara frontală sau prin grila radiatorului ce găzduiește logo-ul Peugeot și este brăzdată de nervurile cromate cu textură aparte. LED-urile și semnalizatoare par din viitor. Profilul lateral și partea din spate respectă și ele întocmai noile tușe de design aplicate de francezi pe toată gama de SUV-uri. La designul plăcut se adaugă și elementele specifice versiunii GT (un fel de echipare de vârf a francezilor).
Sub capotă regăsim un motor diesel de 2 litri denumit BlueHDi. Motorul produce 180 CP și este cuplat la o transmisie automată cu 6 trepte. Aceasta pune în valoare destul de bine cuplul motorului diesel, noi rulând cu această mașină în singura săptămână de iarnă cu zăpadă și n-am avut probleme.
Comportamentul de rulare al mașinii este foarte bun și pe alocuri chiar sportiv. Spunem acest lucru deoarece pentru cât e de mare, 5008 stă foarte bine în viraje. Din păcate, 5008 nu dispune de sistem de tracțiune integrală, dar francezii au reglat acest lucru din niște setări speciale din ESP, iar cu ajutorul acestora ne-am ferit să ne împotmolim în zăpadă.
La interior regăsim noua generație i-Cockpit, conceptul Peugeot de organizare al planșei de bord și al comenzilor și care și-a făcut debutul în primăvară, odată cu lansarea noului 3008. i-Cockpit poate fi descirs pe scurt prin trei elemente definitorii – un volan de mici dimensiuni, amplasat foarte jos, un ecran central de 8 inch și ecranul de 12.3 inch ce înlocuiește clasicele ceasuri de bord. Comenzile tactile înlocuiesc aproape în totalitate clasicele butoane fizice, acestea din urmă pornind doar funcții esențiale ale mașinii – radio-ul, aerul condiționat, navigația, setările mașinii, telefonul și luminiile de avarii. Aceste elemente compun cel mai frumos interior pe care l-am văzut în acest segment. 5008 chiar arată a mașină din viitor atunci când te urci în habitaclu. În acest SUV pot călători fără probleme legate de spațiu 5 persoane, având suficient spațiu în portbagaj pentru multe lucruri. Dacă sacrificăm spațiul din portbagaj, dăm de 2 locuri care pot fi și ele folosite la nevoie.
În materie de siguranță, Peugeot are pe 5008 așa numitul Safety Pack, ce include o listă interminabilă de sisteme – Automatic Emergency Braking System (AEBS), Distance Alert, Active Lane Keeping Assistance (LKA), Driver attention warning, Smart Beam Assistance, Speed sign recognition and speed suggestion, Adaptive cruise control with stop feature (automatic gearbox), Active blind spot monitoring, Park Assist sau Visio Park.
Peugeot 5008 GT BlueHDI
0-100 km/h: 9,1 secunde
Viteza maximă: 208 km/h
Cilindree (cmc): 1.997
Putere (CP): 180 la 3.750 rpm
Cuplu maxim: 400 Nm la 2.000 rpm
L/l/î: 4.641 / 2.098 / 1.646
Masă proprie: 1.530 kg
Volum portbagaj (l): 952
Consum mediu: 8 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte