Alianța Renault-Nissan, extinsă în urma achiziționării Mitsubishi Motors, a depășit în primul semestru din 2017 grupul german Volkswagen AG, devenind în premieră cel mai mare producător auto din lume, transmit AP și Kyodo.
Conform datelor prezentate joi, vânzările alianței Renault-Nissan pe plan global au crescut cu 7%, în primele șase luni din 2017, la 5,27 milioane de vehicule, în timp ce VW a livrat 5,16 milioane de vehicule.
Toyota Motor Corp, al doilea producător auto din lume în 2016, a raportat vineri o creștere a vânzărilor de 2,7% în perioada ianuarie-iunie 2017, la 5,13 milioane de vehicule, în timp ce producătorul auto american General Motors a livrat 4,68 milioane de vehicule.
Carlos Ghosn, președinte și director general al alianței Renault-Nissan, a afirmat: „Alianța a raportat vânzări record în primul semestru din 2017, de 5,27 milioane de vehicule. Vom continua să reducem semnificativ costurile și să ne majorăm prezența pe piața globală, în timp ce vom menține standarde tehnologice solide și vom oferi clienților modele electrice inovatoare”.
În primele șase luni din acest an, grupul Renault a vândut 1,88 milioane de vehicule, un avans de 10,4% față de primul semestru din 2016. Toate brandurile grupului au raportat creșteri ale vânzărilor și ale cotei de piață.
Brandurile Renault și Dacia au avut livrări record, în perioada ianuarie-iunie 2017, iar Renault este al doilea cel mai vândut brand din Europa.
Renault și Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.