Începând cu anul 2019, o echipă de la fabrica Porsche va concura la Formula E. Ca urmare, compania își va încheia participarea în clasa LMP1 a Campionatului Mondial de Anduranță FIA WEC, la sfârșitul sezonului 2017. Porsche își va menține focusul pe cursele GT internaționale, dar își va concentra strategia motorsport și pe participarea modelului 911 RSR la clasa GT a Campionatului Mondial de Anduranță FIA, al cărui punct culminant este cursa de 24 de ore de la Le Mans, la American IMSA WeatherTech SportsCar Championship și la alte curse pe distanțe lungi, devenite deja clasice.
Această repoziționare a strategiei motorsport este în conformitate cu direcția stabilită pentru companie în Porsche Strategy 2025, prin care s-a decis ca Porsche să
construiască o combinație de vehicule GT cu combustie și mașini sport complet
electrice, cum ar fi prima mașină construită pentru șosea alimentată exclusiv de baterie, Mission E. ”Înscrierea în Formulei E și succesul în această categorie reprezintă consecințele evidente ale Mission E. Libertatea tot mai mare de a dezvolta noi tehnologii la nivel intern face Formula E atractivă pentru noi”, spune Michael Steiner, Membru al Consiliului Executiv, Responsabil de Cercetare și Dezvoltare în cadrul Porsche AG. ”Porsche lucrează cu concepte alternative, inovatoare de sisteme de propulsie. Pentru noi, Formula E este mediul competițional suprem pentru a duce mai departe dezvoltarea vehiculelor de înaltă performanță, în domenii precum protecția mediului, eficiența și sustenabilitatea”. Anul acesta, Porsche a făcut deja primii pași pentru dezvoltarea propriului model de curse de Formula E.
În același timp, Porsche își crește angajamentul în clasa GT. ”Un număr mare de constructori și calitatea înaltă atât a WEC, cât și a IMSA ne-au determinat să ne întărim angajamentul și să ne canalizăm energia asupra participării modelului 911 RSR”, adaugă Steiner. ”Ne dorim să fim numărul 1. Pentru a obține acest lucru, este nevoie de investiții pe măsură”.
După patru ani de succes, trei victorii consecutive la cursa de 24 de ore de la Le Mans și titlul de campioni mondiali atât în clasamentul echipelor, cât și în cel al
piloților, în 2015 și 2016, Porsche va părăsi clasa LMP1. Cu toate acestea, în acest an, echipa de la fabrica din Weissach vrea să își apere, încă o dată, cele două titluri de la Campionatul Mondial. Sezonul se va încheia pe 18 noiembrie, în Bahrain.
”Construirea de la zero a echipei pentru Le Mans a fost o provocare imensă. De-a lungul anilor, am creat o echipă extrem de profesionistă și de succes, pe care ne vom putea baza și de acum încolo. Sunt sigur că ne vom menține același nivel ridicat în Formula E. Încrederea este la cote înalte și suntem cu toții nerăbdători să începem”, spune Fritz Enzinger, Vicepreședinte LMP1 și o figură centrală în revenirea Porsche la motorsportul de top, în 2014.
Porsche va păstra intactă echipa de succes LMP1, inclusiv piloții din fabrică.
Concomitent cu participarea la alte serii de curse și pregătirea intensă pentru Formula E, Porsche explorează și alte domenii de aplicare și de dezvoltare.
Formula E este prima serie de curse dedicată vehiculelor pur electrice la nivel mondial și a fost lansată pe 13 septembrie 2014. Federația Internațională de Automobilism – FIA, care este de asemenea responsabilă pentru Formula 1, a creat campionatul pentru a aduce electromobilitatea în prim-plan și pentru a atrage mai mulți
tineri pasionați de motorsport. Spre deosebire de celelalte campionate, sezonul începe toamna și se încheie vara. Locațiile în care se desfășoară cursele sunt tronsoane de drum special concepute, în inima marilor orașe, ceea ce înseamnă că sportul vine către spectatori – și nu invers. Electromobilitatea joacă un rol important în viitorul mobilității, în special în mediile urbane.