Miercuri 7 iunie, dealerul BMW MHS Motors a livrat cel mai rapid model construit de BMW până în prezent: noul BMW M4 DTM Champion Edition. Singurii posesori al acestui model de colectie în Romania sunt începand de astăzi Andreea Banica şi soţul ei, Lucian Mitrea. Andreea este una din vedetele din Romania pasionate de automobile, avand o colectie impresionanta de masini special, printre care şi două modele BMW Seria 8 850 Csi.
Totodata, Andreea Banica este clienta fidela a marcii germane, aceste argumente fiind determinante pentru acordarea privilegiului de a deveni posesoarea uneia din cele 200 unitati produse la nivel mondial de BMW M GmbH. Comanda pentru acest model in octombrie 2016, imediat dupa ce acest proiect a fost anuntat de BMW M.
„Am descoprit BMW M4 GTS şi ne-a fascinat. Am dorit şi noi un exemplar special. Am aflat de BMW M4 DTM Champion Edition imeidiat după lansare şi am luat legătura cu prietenii noştri de la MHS Motors. Am descoperit că banii nu sunt suficienţi pentru a cumpăra un astfel de model, e nevoie şi de puţin noroc. Maşina a fost o surpirză pentru soţul meu şi va rămâne în familie, cadou pentru noul nostru băiat, Noah. Această ediţie limitată este cu adevărat o piesă de colecţie şi în timp va fi tot mai valoroasă. În plus, este un pretext excelent să facem cursuri de pilotaj cu Claudiu David, un lucru pe care îl planificam de multă vreme”, a declarat Andreea Bănică.
Evenimentul de predare a acetui model unicat in Romania a avut loc la showroom-ul MHS Motors din Militari, în prezenţa pilotului Claudiu David, instructor certificat BMW, unul din cei cinci „train the trainer” ai şcolii internaţionale BMW Driving Experince, cel care a prezentat automobilul noilor proprietari, cu promisiunea unui training privat pe circuit, imediat dupa înmatricularea automobilului.
Cu acordul proprietarilor, BMW M4 DTM Champions Edition va fi prezentat clienţilor şi fanilor BMW în showroom-ul MHS Motors, sâmbătă 10 iunie, în cadrul celei de-a doua ediţii BMW M Power Day, alaturi de alte modelel actuale BMW M GmbH, printre care si noul M760 Li xDrive.
Noul model BMW M4 DTM oferă o experienţă exclusivistă a condusului prin tehnologia de înaltă performanţă şi inovaţiile împrumutate din motorsport şi este dedicat performanţelor pe circuit. BMW M4 DTM este dotat cu stopuri OLED (organic LED) şi dispune de un motor cu şase cilindri în linie cu injecţie cu apă, tehnologie M TwinPower Turbo (două turbocompresoare mono-scroll, injecţie High Precision, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC) şi sincronizare variabilă a arborelui cu came (Double-VANOS). Capacitatea motorului este de 2.979 cmc, cu o putere de 368 kW/500 CP la 6.250 rpm şi cuplu maxim de 600 Nm între 4.000 şi 5.500 rpm.
BMW M4 DTM accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde, cu o viteză maximă limitată electronic la 305 km/h. BMW M GmbH a lansat BMW M4 DTM Champion Edition într-o serie limitată la 200 de unităţi pentru a sărbători al doilea titlu al pilotului Marco Wittmann în campionatul constructorilor germani de turisme DTM, în care alături de BMW participa Mercedes-Benz şi Audi.
Istoria ediţiilor speciale BMW M3/M4. Etalonul în clasa maşinilor sport de 30 de ani BMW M4 DTM, produs in 200 in exemplare, preia cele mai sofisticate soluţii tehnologice BMW M4 GTS (700 exemplare produse). Modelul priveşte către începuturile BMW M GmbH. Fondată în 1972 sub numele original de BMW Motorsport GmbH, compania a impresionat încă de la început, şi nu doar cu emblematicul model de curse BMW M1. Primul motor turbo ce a propulsat un monopost spre titlul mondial din Formula 1 şi transformarea BMW M3 Grupa A în cel mai de succes model din lume în categoria turismelor s-au datorat tot performanţelor BMW M GmbH. Producţia primului BMW M3 (E30) a început în 1986, creand astfel tiparul pentru o clasă complet nouă de automobile: maşini de înaltă performanţă sub forma unor sedanuri şi coupé-uri de serie în clasa compactă.
Prima generatie a adus si primele editii limitate, dedicate unor victorii legendare sau unor campioni ai curselor de turisme: M3 Europa Meister / Roberto Ravaglia (148 exemplare) şi Johnny Cecotto (505 exemplare). Fiecare generaţie M3 a oferit editţii speciale, cele mai cautate de colecţionari fiind BMW M3 Lightweight E36, M3 GTR (E36), M3 GTR (E46) sau M3 CSL (E46). Acesta din urmă a fost de asemenea şi primul model de serie BMW care a beneficiat de componente din fibră de carbon, acum o soluţie tehnologică unde BMW deţine competenţa absolută. Penultima generaţie BMW M3 a fost prezentată şi cu de două ediţii speciale care au venit într-o formula cu un plus important de performanţă – BMW M3 (E92) GTS şi BMW M3 (E90) CRT, la acea vreme cele mai perfromante modele M pe circuit din istoria mărcii.
Prima editie limitata sub denumirea “Champion Edition” a fost produsa in anul 2012, in doar 54 unitati, pentru modelul E92, dupa victoria pilotului Bruno Sprengler in Campionatul DTM din acela an.
BMW M4 DTM Champion Edition – tehnologie unică cu injecţie cu apă
Piesa centrală a fiecărui model BMW M este motorul său. BMW M4 DTM utilizează motorul bi- turbo cu şase cilindri dispuşi în linie de la BMW M3/M4, dar adaugă tehnologia inovatoare a injecţiei cu apă pentru un plus important de perfromanţe. Sistemul de injecţie cu apă măreşte semnificativ puterea motorului – la 368 kW/500 CP -, dar şi cuplul – 600 Nm -, în timp ce consumul de combustibil şi emisiile CO2 rămân la nivelul celor ale BMW M4 Coupé (8,3 l/100 km*, 194 g/km*). Astfel, modelul este cel mai agil, mai radical şi mai dinamic din gamă. Sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde şi atinge o viteză maximă, limitată, de 305 km/h. Acelasi motor echipeaza cele 700 modele din editia limitata M4 GTS şi BMW M4 DTM Champion Edition.
Tehnologie OLED exclusivă în lume, lumini LED strălucitoare. Cele două seturi de faruri duble rotunde, cu patru inele coroană, asigură cea mai bună iluminare posibilă a suprafeţei drumului. Ele combină tehnologia LED (diode emiţătoare de lumină) de ultimă oră cu BMW Selective Beam (asistent antiorbire pentru faza lungă – oprararea automată a fazei lungi cu reglaj pentru a evita ceilalţi paritcipanţi la trafic) şi farurile adaptive.
Stopurile de forma literei L sunt la fel de distinctive precum designul farurilor. Stopurile OLED inovatoare au avut debutul în producţia de serie odată cu BMW M4 GTS, în premieră absolute pentru industria auto, si echipează începând din acest an şi BMW M4 DTM Champion Edition. OLED (diode organice emiţătoare de lumină) reprezintă o nouă soluţie tehnologică care luminează pe întreaga lor suprafaţă, cu un efect foarte omogen – spre deosebire de unităţile LED, care emit lumina sub forma unor puncte. Designul plat al tehnologiei OLED (acestea au o înălţime de doar 1,4 milimetri) şi capacitatea de a declanşa separat module individuale de lumină deschid noi posibilităţi pentru concepte de iluminare şi emană prezenţa unei precizii excepţionale. Ca atare, stopurile subliniază lăţimea părţii spate, conferă automobilului o apariţie şi mai atractivă şi mai puternică şi asigură evidenţierea acestuia atât pe lumină, cât şi pe întuneric.