Piața mașinilor second hand din import s-a dublat, în primul trimestru din acest an, față de aceeași perioadă din 2016, și s-a apropiat de 130.000 de unități.
Eliminarea timbrului de mediu la 1 februarie a făcut ca primul trimestru din 2017 să fie unul deosebit. Numărul înmatriculărilor a explodat, mai ales la mașinile rulate, din import, și la cele reînmatriculate, în timp ce segmentul vehiculelor noi a cunoscut cea mai mare creștere din ultimii ani. Această situație s-a datorat în special înmatriculării mașinilor aflate la vânzare în parcurile comercianților auto, precum și a ‘oficializării’ tranzacțiilor de mașini din ultimii ani. Comparând atât datele publice oferite de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, cât și datele din site înregistrate în primele trei luni ale anului versus perioada ianuarie — martie 2016, a rezultat că, în primul trimestru, s-au înregistrat recorduri la toate categoriile. Astfel, au fost înmatriculate peste 22.000 de vehicule, respectiv mai mult de 128.000 de mașini second hand. De asemenea, reînmatriculările s-au situat la aproape 130.000 de unități.
Piața mașinilor noi a avut o creștere de 27,6%, în primul trimestru, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, dar unele mărci precum Opel, Citroen, Ford și Renault au avut evoluții de peste 50%. În schimb, liderul Dacia a crescut sub media pieței, cu numai 11%.
Numărul masiv al înmatriculărilor de mașini din import înregistrat în februarie va avea ca efect în următoarea perioadă și o creștere a pieței de reînmatriculări, peste valorile normale. Volkswagen a rămas cea mai populară marcă printre cei care au ales modele second hand, peste 34.000 de exemplare fiind înscrise în circulație în primul trimestru. Dacă piața autovehiculelor rulate se va regla mai devreme sau mai târziu, piața vehiculelor noi ar putea depăși 110.000 de unități vândute în 2017, ajutată și de Programul Rabla estimat să debuteze la jumătatea lui mai, mai devreme decât în 2016.