Great Wall Motor mizează o producție anuală de 300.000 de vehicule în 2029 în Europa, unde producătorul chinez caută locații pentru prima sa fabrică de asamblare de automobile, în încercarea de a-și relansa vânzările regionale aflate în scădere, a declarat pentru Reuters unul dintre directorii companiei.
Echipele GWM analizează posibile amplasamente pentru viitoarea fabrică în Spania și Ungaria, printre alte țări, a declarat președintele GWM International, Parker Shi, pentru Reuters.
Într-un interviu acordat la sediul companiei din Baoding, provincia Hebei, din nordul Chinei, Parker Shi a oferit prima actualizare privind ambițiile GWM pentru producția europeană după 2023, când președintele GWM, Mu Feng, a anunțat că firma privată are planuri mari pentru Europa și a început selecția amplasamentului pentru o fabrică.
Costurile cu forța de muncă și logistica se numără printre numeroasele elemente care complică alegerea locației, deoarece, în prima fază, GWM va trebui să livreze componente către piața țintă pentru asamblare, a precizat Parker Shi. De asemenea, producătorul auto monitorizează politicile industriale ale Uniunii Europene, având în vedere schimbările cu privire la climatul investițional și taxele vamale.
‘Toate studiile de rentabilitate trebuie să fie fezabile. Altfel, va fi dificil pentru noi, deoarece va fi o investiție uriașă pe termen lung’, a spus Shi, care a promovat o orientare internațională de când s-a alăturat producătorului auto în 2002.
Producătorii auto chinezi caută din ce în ce mai mult să se extindă în străinătate ca o modalitate de a scăpa de un război brutal și prelungit al prețurilor, declanșat de supracapacitatea internă de producție. Cu toate acestea, eforturile lor de a-și majora vânzările în Europa și pe alte piețe auto importante s-au lovit de tarifele mai mari la importurile de vehiculele electrice, unde mărcile chineze sunt cele mai competitive.
În ceea ce privește piața din Europa, GWM trebuie să smulgă cote de piață de la producătorii tradițional, precum și de la rivalii chinezi agresivi, cum ar fi BYD. Reuters a dezvăluit anterior că BYD consideră Spania drept candidata principală pentru cea de-a treia fabrică a sa din Europa, pe lângă unitățile de producție din Ungaria și Turcia. GWM operează în prezent fabrici în străinătate în Rusia, Thailanda și Brazilia.
Potrivit firmei de consultanță JATO Dynamics, înmatriculările de automobile noi Ora, marca de automobile electrice a GWM care formează cea mai mare parte a vânzărilor sale în Europa, au scăzut cu 41% până la 3.706 vehicule anul trecut, în pofida vânzărilor record în străinătate, care au totalizat 453.141 de vehicule.
Compania GWM și-a stabilit un obiectiv de un milion de vehicule vândute anual pe piețele internaționale în 2030, a declarat Shi. ‘De aceea accelerăm strategia europeană. Totul trebuie accelerat’, a precizat Shi. Potrivit acestuia, Europa are încă un potențial mare pentru mărcile chineze pe toate sistemele de propulsie, iar fabrica planificată de GWM va construi toate tipurile de vehicule, de la cele echipate cu motoare convenționale, până la cele complet electrice.