Noua variantă Model Y folosește un singur motor și baterii de la LG Energy Solution, similar variantei Model 3 cu o autonomie de 830 km. Se așteaptă ca prețul Model Y+ să fie situat între versiunile de bază și cele cu tracțiune integrală cu autonomie extinsă.
Tesla (NASDAQ: TSLA) a depus o cerere pentru o nouă variantă a SUV-ului său Model Y cu cinci locuri în China, așteptată să ofere o autonomie mai mare, similară cu noua variantă sedan Model 3 introdusă în urmă cu două luni.
Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din China (MIIT) a publicat astăzi un nou catalog de reglementări pentru consultare publică, care include Model Y+. Comentariile publice pot fi trimise în perioada 10-15 octombrie. Includerea în acest catalog reprezintă ultimul pas major de reglementare înainte ca un model de vehicul să poată fi autorizat pentru vânzare în China.
Noul Model Y+ are o singură pagină cu numărul de model TSL6480BEVBR0. Este un model cu cinci locuri care măsoară 4.797 mm în lungime, 1.920 mm în lățime și 1.624 mm în înălțime, cu un ampatament de 2.890 mm. Aceste dimensiuni se potrivesc cu actualul Model Y cu cinci locuri aflat la vânzare.
Noua variantă este un model cu un singur motor și o putere maximă de 225 kW (302 CP), potrivindu-se cu noua variantă Model 3 cu autonomie extinsă lansată în China pe 12 august. Aceasta utilizează celule de baterie litiu-ion terțiare furnizate de compania sud-coreeană LG Energy Solution, aceleași ca și în cazul variantei Model 3 cu autonomie extinsă.
Specificațiile de autonomie pentru noua variantă Model Y rămân nedezvăluite. Cu toate acestea, luând ca referință autonomia CLTC de 830 km a variantei Model 3 cu autonomie extinsă, noua variantă Model Y este de așteptat să devină oferta cu cea mai mare autonomie din gama de SUV-uri.
În prezent, variantele Model Y disponibile în China includ cea cu tracțiune spate cu cinci locuri, cea cu tracțiune integrală și autonomie extinsă cu cinci locuri și Model Y L cu șase locuri, cu prețuri de pornire de 263.500 RMB (36.980), 313.500 RMB și, respectiv, 339.000 RMB. Varianta de bază folosește baterii de la CATL (HKG: 3750), în timp ce celelalte două variante utilizează baterii terțiare de la LG Energy Solution. Autonomiile lor CLTC sunt de 593 km, 750 km și, respectiv, 751 km.
Depunerea cererii pentru Model Y+ o oglindește pe cea pentru Model 3+ din iulie, care a fost lansată în cele din urmă ca varianta cu tracțiune spate cu autonomie extinsă. Se așteaptă ca prețul Model Y+ să fie situat între modelele de bază și cele cu tracțiune integrală cu autonomie extinsă, oferind o autonomie CLTC de aproximativ 800 km.
Mișcarea Tesla vine în contextul în care compania se confruntă cu presiuni asupra vânzărilor pe piața chineză, modelele concurenților locali devenind din ce în ce mai atractive. Producătorul american de vehicule electrice (EV) a vândut 57.152 de unități în China în luna august, în scădere cu 9,93 la sută față de cele 63.456 de unități din aceeași lună a anului trecut, deși a înregistrat o creștere de 40,71 la sută față de cele 40.617 de unități din iulie, conform datelor compilate de CnEVPost de la Asociația Chineză a Mașinilor de Pasageri (CPCA). Aceasta marchează a șasea lună de declin anual al vânzărilor cu amănuntul ale Tesla în China în acest an. Din ianuarie până în august, a înregistrat o creștere anuală a vânzărilor în China doar în martie și iunie.
Cu toate acestea, merită menționat faptul că o autonomie mai mare s-ar putea să nu sporească neapărat atractivitatea vehiculului.