Constructorul auto chinez Leapmotor, susținut de Stellantis, a prezentat noul SUV electric Lafa 5 înaintea debutului său la evenimentul IAA Mobility 2025 din Munchen. Lafa 5 este primul model al mărcii care se distinge de regula anterioară de denumire cu două caractere. Este un hatchback compact cu numele intern de cod B05, conceput pentru mobilitatea urbană.
Leapmotor este un startup chinez aflat în plină dezvoltare, care a fost parțial achiziționat de Stellantis anul trecut. În august 2025, vânzările constructorului au atins un record istoric, cu 57.066 de unități livrate la nivel global, o creștere de 88% față de august 2024. Din ianuarie până în august 2025, Leapmotor a reușit să vândă 328.859 de mașini. În august, Leapmotor a anunțat că a înregistrat pentru prima dată profit net semestrial.
Gama actuală de modele a Leapmotor include șapte modele pe piața internă. Cu toate acestea, vinde trei vehicule la nivel global. În curând, Leapmotor va introduce noul automobil la IAA Mobility 2025 din Munchen: hatchback-ul electric Lafa 5, conceput pentru mobilitatea urbană.
Mai multe despre Leapmotor Lafa 5
Lafa 5 este un hatchback compact, cunoscut anterior sub numele de cod B05. Acesta este construit pe arhitectura modulară LEAP 3.5, similară cu cea a crossover-ului B10. Vehiculul adoptă limbajul de design distinctiv al Leapmotor, cu faruri LED curbate, mânere de uși retractabile, un spoiler de acoperiș sportiv și o singură unitate de stopuri.
Leapmotor Lafa 5 dispune de un LiDAR pe acoperiș, o dotare neobișnuită pentru vehiculele electrice mici și accesibile. Alte caracteristici notabile ale modelului Lafa 5 includ oglinzi laterale înnegrite, o cameră pentru marșarier și aripi sculptate. Nu există informații oficiale despre dimensiunile modelului, dar se pare că noua mașină este similară ca mărime cu un Volkswagen ID.3, ale cărui dimensiuni sunt de 4.262 mm lungime, 1.809 mm lățime și 1.552 mm înălțime.
Este de menționat că Lafa 5 este primul automobil al mărcii Leapmotor care se distanțează de tradiția denumirii cu două caractere. Această schimbare semnalează, cel mai probabil, obiectivul Leapmotor de a-și accelera vânzările pe piețele externe.


